معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی درخصوص نظارت‌های سازمان متبوعش بر اماکن اقامتی در استان می‌گوید: ٢٠٠ اخطار، ١٣٥پلمب و ٢٧٠میلیون تومان جریمه نقدی، نتیجه بازدید‌های یک ماه گذشته ناظران در حوزه گردشگری در خراسان‌رضوی بود.
کد خبر: ۸۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 24 August 2015
سیدجواد موسوی با اشاره به این نکته که به‌دلیل افزایش تعداد نظارت‌ها و دقت‌های صورت‌گرفته، تعداد تخلفات شناسایی‌شده نیز افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان می‌‌کند: تعداد ناظران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از ٣٥نفر به ٧٥نفر افزایش پیدا کرده و دو برابر شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب یادآور می‌شود :در فصل تابستان که حجم ورود و خروج زائر در مشهد چشم‌گیر‌تر است، نظارت‌ها ‌به‌صورت روزانه انجام می‌شود و هر روز تیم مشترکی که در آن نمایندگانی از اماکن، بهداشت‌، تعزیرات‌، میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور دارند، نظارت و بازرسی از اماکن اقامتی و... را پیگیری می‌کنند.

* عدم نصب پروانه کسب و گران‌فروشی؛ صدر تخلفات

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به این نکته که بیشترین آمار در بازدید‌های صورت‌گرفته مربوط به خانه‌های غیرمجاز بودند می‌افزاید: بیشترین تخلفات در رابطه با عدم نصب پروانه کسب، گران‌فروشی و افزایش غیرمنطقی بهای خدمات‌ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهای خدمات توسط واحدهای اقامتی در این ایام یکی از تخلفات عمده به حساب می‌آید، بیان می‌کند: با توجه به اینکه شهریور‌ماه ایام پیک ورود مسافران به خراسان‌رضوی و مشهد است، درخواستمان از زائران این است که در این ایام فقط در مراکز تحت‌پوشش و مجوز‌دار اقامت داشته باشند و حتما نرخ‌های مصوب را در تماس با سازمان میراث فرهنگی و اصناف مرتبط بررسی کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی همچنین در رابطه با آماده‌سازی و ظرفیت‌های خراسان‌رضوی برای اقامت زائران در این ایام می‌گوید: خراسان‌رضوی آمادگی پذیرش ٢٥٠هزار نفر شب مسافر را برای ایام تابستان داشت که با افزایش آمار مسافران برای ایام ولادت امام‌رضا(ع) این امکانات به ٤٠٠هزار نفر شب افزایش پیدا کرده است . این مهم با توجه به آماده‌سازی کمپ‌ها برای این امر محقق شده است.

وی تا کید می‌کند: همچنین درصورتی که افراد در این ایام تخلفی را در حوزه‌های گردشگری مشاهده کردند، می‌توانند از شماره‌تلفن‌ ٣٧٢٨٣٠٠١ یا سامانه پیامکی ٣٠٠٦١١٠ استفاده کنند یا به تارنمای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار