مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی:
مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که بیشتر آنها جسمی و حرکتی هستند.
کد خبر: ۸۲۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 16 February 2020

به گزارش تابناک قزوین،مصطفی سراج در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی و مراقبتی معلولین جسمی و حرکتی شهر بیدستان که ظهر شنبه برگزار شد، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که معلولان به حداکثر خدمات برسند و بتوانند مانند افراد دیگر زندگی مناسبی در شهرها داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کشور است که بسیاری از آنها دارای معلولیت جسمی و حرکتی دارند.

سراج تصریح کرد: متأسفانه سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و ده‌ها هزار نفر معلول می‌شوند و هر سال شاهد افزایش افراد تحت پوشش هستیم که کار خدمت رسانی را مشکل می‌کند.

وی یادآور شد: با بسیج همه امکانات و کمک‌های خیرین نگذاشته ایم خدمت رسانی به این جامعه متوقف یا دچار رکود شود و جا دارد از مشارکت خیرین در این کار خداپسندانه تشکر و قدردانی کنیم.

مدیرکل دفتر توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور یادآور شد: توزیع عادلانه امکانات در استان‌ها و شهرستان‌ها و آموزش معلولان و خانواده‌ها از نکات ارزشمندی است که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و این کار با جدیت دنبال می‌شود.

قزوین در ارائه خدمات به معلولان پیشتاز است

سراج در ادامه از جایگاه خوب استان قزوین در خدمت رسانی به معلولان خبر داد افزود: بهزیستی قزوین در اجرای برنامه‌های بهزیستی، ایجاد خانه‌های حمایتی سالمندان، بیماران روانی و معلولان ذهنی بسیار موفق عمل کرده و می‌تواند الگوی دیگر استان‌ها باشد.

وی اظهار داشت: هزینه‌های خدمت رسانی به جامعه معلولان بسیار سنگین و بالاست و بدون حمایت خیرین، وزارت بهداشت و سایر منابع مالی قادر به تداوم این گونه خدمات نیستیم.

سراج یادآور شد: در حوزه معلولان جسمی و حرکتی نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم و تلاش می‌کنیم تا جایی که قانون اجازه دهد با دادن حق پرستاری و یارانه‌ها زمینه خدمت رسانی مناسبی را مهیا کنیم.

وی گفت: میانگین پرداختی‌ها بهزیستی در کشور ۶۲ درصد و در قزوین ۷۰ درصد است و این موضوع نشان می‌دهد قزوین توانسته از شاخص‌ها عبور کرده و خدمات مناسبی را ارائه کند.

سراج با تشکر ز راه اندازی مرکز مدرن مراقبتی معلولان جسمی و حرکتی در بیدستان قزوین بیان کرد: این مرکز به دلیل فضای مناسبی که طراحی شده و ظرفیت خوب ۵۰ تختی می‌تواند برای معلولان سایر استان‌های همجوار هم مورد استفاده قرار گرفته و غرب کشور را تحت پوشش قرار دهد.

وی از پزشک خیر و نیکوکار محمد غیاثوند در تأمین یک میلیارد تومان هزینه تجهیزات این مرکز و مدیریت خداپسندانه آن تصریح کرد: کمبود فضای درمانی برای معلولان در سطح کشور احساس می‌شود لذا افرادی که در ساخت و تجهیز این مراکز مشارکت و همکاری دارند اقدام ارزشمندی را انجام داده اند که قدردان آنها هستیم.

سراج گفت: این مرکز می‌تواند به صورت شبانه روزی اداره شده و خدمات ارزشمندی را به معلولان جسمی و حرکتی و بیمارانی که زخم بستر دارند ارائه کند.

در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی مراقبتی معلولان جسمی و حرکتی بیدستان منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، محمد نصیری سرپرست فرمانداری البرز، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، بخشدار محمدیه، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بیدستان و جمعی از مسئولین محلی و خیرین هم حضور داشتند.

برچسب ها: توانبخشی ، بسیج ، بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار