رهام رحمانی از تداوم طرح خرید گوشت مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت مرغ زنده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3300 تن مرغ منجمد مازاد بر تولید از مرغداران استان فارس خریداری شده است.
کد خبر: ۸۲۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 18 February 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:رهام رحمانی از تداوم طرح خرید گوشت مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت مرغ زنده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3300 تن مرغ منجمد مازاد بر تولید از مرغداران استان فارس خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بهای گوشت مرغ تحویلی یا به صورت تهاتر با نهاده‌های دامی با نرخ مصوب و یا به صورت نقد پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر روزانه حدود 70 تن مرغ مازاد بر تولید توسط این اداره کل در سطح استان خریداری می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ منجمد استحصالی خط یک آماده طبخ تحویل درب سردخانه 12 هزار و 700 تومان و خط دو 13 هزار تومان است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وضعیت تولید، خرید سال جاری طی دو مرحله در استان صورت پذیرفته است، عنوان کرد: در مرحله اول از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر تیرماه 1300 تن و با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده مرحله دوم از اواخر مهرماه تاکنون در حال انجام است و تاکنون بیش از 2 هزار تن مرغ منجمد مازاد بر تولید خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام عنوان کرد: تولیدکنندگان گوشت مرغ به منظور فروش مرغ مازاد خود می‌توانند برای انعقاد قرارداد مستقیما و با از طریق اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و یا زنجیره‌های تولید مرغ به این اداره کل مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت الگوی مصرف، تولیدکنندگان لازم است فرآیند تولیدشان را به گونه‌ای مدیریت کنند که بتوانند گوشت مرغ منجمد در اوزان 1200 گرم تا 2000 گرم تحویل دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار