رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تامین ۱۶۰۰ تن سیب و پرتقال برای شب عید مردم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم ۸۰ درصد میوه شب عید را قبل از ۲۹ اسفند توزیع کنیم.
کد خبر: ۸۲۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 23 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محسن دارابی در جلسه امروز (چهارم اسفند) تنظیم بازار استان کرمانشاه از خرید هزار تن پرتقال و 600 تن سیب برای تامین میوه شب عید مردم استان یاد کرد و افزود: از این میزان 720 تن پرتقال و 540 تن سیب وارد سردخانه‌های استان شده و مابقی نیز تا پایان هفته به کرمانشاه حمل خواهد شد.

وی با اشاره به ذخیره میوه شب عید در دو سردخانه کرمانشاه و اسلام آبادغرب، اظهار کرد: در سردخانه کرمانشاه (با سهم 70 درصد) میوه مرکز استان و شهرستان‌های شرقی و در سردخانه اسلام آبادغرب (با سهم 30 درصد) میوه شهرستان‌های غربی و اورامانات ذخیره شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره زمان توزیع میوه شب عید نیز عنوان کرد: تلاش می‌کنیم 80 درصد این میزان میوه قبل از 29 اسفند در بازار عرضه شود، البته تدابیری هم برای تامین میوه مورد نیاز در روزهای ابتدایی سال هم داریم تا در این ایام نیز با کمبود و افزایش قیمت مواجه نشویم.

به گفته دارابی، قیمت هر کیلوگرم سیب تنظیم بازار شب عید 4850 تومان و هر کیلوگرم پرتقال 4500 تومان خواهد بود.

وی اعتباری که برای تامین میوه شب عید استان هزینه شده را نیز حدود 2.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرار بود بانک‌ها تسهیلاتی در این زمینه در نظر بگیرند، اما این امر تاکنون محقق نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از تامین دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز برای شب عید از جمله برنج، شکر، روغن، گوشت سفید و قرمز هم خبر داد و عنوان کرد: در صورتی که نمایشگاه بهاره برگزار شود 50 درصد این کالاها را در نمایشگاه توزیع می‌کنیم و در غیر اینصورت از طریق سایر شبکه‌های عرضه اقدام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار