معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از روز گذشته روستاهایی در گیلان، لرستان، ایلام،‌اصفهان و چهارمحال وبختیاری به دلیل وقوع سیلاب تخلیه شده است.
کد خبر: ۸۲۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 25 February 2020

روستاهای در مسیر سیلاب تخلیه شدند

محمدفرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با  درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای جلوگیری از بروز سیل در بعضی از استان‌های کشور اظهار داشت: روز سه‌شنبه براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، بارش بارندگی‌ها آغاز شده است و تا چهارشنبه این بارندگی‌ها ادامه دارد. 

وی بیان داشت: با توجه به تجربه بارندگی‌های اوایل سال جاری نسبت به مدیریت سیلاب، هم تجربه‌های شخصی بیشتر شده است و هم تجربه دستگاه‌های مدیریتی و بحران. 

وی گفت: در حال حاضر حجم آب رودخانه‌ها به دلیل بارندگی‌ها افزایش پیدا کرده است و نگرانی ما برای فردا است که حجم بارندگی‌ها وارد رودخانه‌ها می‌شود،‌البته از قبل پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مردم نیز آمادگی لازم را برای وقوع سیلاب‌های ا حتمالی دارند و تمامی امکانات و تجهیزات نیز در مسیر سیلاب مستقر شده است. 

لطیفی خاطرنشان کرد: از روز گذشته روستاهایی در گیلان، لرستان، ایلام،‌اصفهان و چهارمحال وبختیاری به دلیل وقوع سیلاب تخلیه شده است و در لرستان نیز شهر پلدختر که در معرض رودخانه قرار دارد، پس از بررسی‌های لازم نسبت به تخلیه آن اقدام خواهد شد. 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بارش باران 100 میلیمتری، میزان بارش‌ها از ابتدای امسال هم بیشتر خواهد بود و قطعاً روان‌آبها در سطح استان بیشتر است. 

وی بیان داشت: البته ما آمادگی بیشتری نسبت به ابتدای امسال داریم.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار