رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تولید روزانه چهار هزار ماسک در استان از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر تورج شیرزادیان ، با اشاره به افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز بیماری کرونا گفت: در همین راستا دو واحد دانش بنیان در استان کار تولید ماسک را شروع کرده‌اند که از هفته آینده ظرفیت تولید روزانه چهار هزار ماسک را خواهند داشت.

وی افزود: یکی از این واحدهای دانش بنیان شرکت "نانو ریس" مستقر در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه است که با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند، این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه(جراحی)، N95، N99، R95، R99، P95 و P99 است.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه بندی می‌شوند که ماسک های سری P قویترین آنها هستند.

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با ارزیابی صورت گرفته بر روی 500 ماسک تولیدی این شرکت قرار بر این شد تا ظرف سریعترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت از فردا(پنجشنبه) عملا کار تولیدروزانه دو هزار ماسک را در استان شروع می کند.

شیرزادیان تصریح کرد: نوع ماسک های تولیدی این شرکت در حد ماسک های N95 است و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو می باشد.

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: یک شرکت دانش بنیان دیگر در دانشکده داروسازی کرمانشاه نیز قرار است ماسک‌های سه لایه(جراحی) را تولید کند که مجوز تولید این شرکت نیز به زودی صادر می‌شود و تا هفته آینده تولید روزانه دو هزار ماسک را در این شرکت خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار