در جلسه هم افزایی نمایندگان مجلس یازدهم با مدیران رسانه مطرح شد:
نشست صمیمانه هم‌افزایی نمایندگان منتخب مجلس یازدهم با مدیران رسانه‌های خراسان رضوی صبح امروز به میزبانی صدا و سیما در مشهد برگزار شد. 
کد خبر: ۸۲۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 28 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی به نمایندگی از مطبوعات استان در این جلسه تاکید کرد: مردم تورم پرسش‌های بی‌پاسخ دارند و در این راستا باید به رسانه های خودی اعتماد کنید و از آنها حمایت کنید. 

 

خدشه در اعتماد و اخلاق عمومی وارد شده است و این بسیار حائز اهمیت است.

 

اجازه دهید رسانه ها مطالبه گر باشند، دیده بان شفافیت عدالت را استمرار دهید و از پرسشگری رسانه ها حمایت کنید.

 

نماینده‌های استان در مجلس حق خود مشهد را هم باید مطالبه کنند که چرا با وجود بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت همچنان صرفا پنج جایگاه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

سرپرست نمایندگی روزنامه‌های شهروند و جهان اقتصاد در خراسان رضوی همچنین خواستار استمرار این سلسله نشست‌ها ویژه اصحاب رسانه با نمایندگان خانه ملت به صورت ماهانه شد.

 

در ادامه غلامرضا بنی اسدی به نمایندگی از هیات مدیره خانه مطبوعات در این جلسه مسائل ودیدگاه های خود را مطرح کرد و از نمایندگان خواست تا مانند شهید مدرس نماینده تمام ساحتی باشند.

 

وی از نمایندگان خواست نماینده همه مردم باشند و افزود: مدعی رای های نوشته نشده باشید و مردم را پای کار انقلاب بکشید.

 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس در این جلسه یاد کرد.

 

عباس محمدیان، تصمیم سازی معیشتی برای مردم، نظارت کاربردی بر سایر قوا، نقش مجلس در کارآمدی  نظام و پیگیری رفع فساد اداری را از جمله وظایف اصلی نمایندگان مجلس بر شمرد.

 

سید ناصر نعمتی، عضو قرارگاه رسانه و مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی در این جلسه تاکید کرد که نمایندگان باید متعهد به مردم باشند نه صندلی ها و محافظه کار نباشند.

 

به گفته وی، اولویت ها را برای شهرستان ها طی برنامه ای تهیه کردیم که برخی دردل های مردم این بود که نماینده ما در حوزه خود نبوده است.

 

این بسیار دردناک است که نماینده حتی در حوزه انتخابیه خود حاضر نبوده است‌.

 

این فضای بی اعتمادی اگر بین مردم و نمایندگان و رسانه ها و مردم اگر ادامه یابد چالشی اساسی خواهد بود.

 

 

جمال رستم زاده سردبیر اخبار مشهد گلایه کرد که نمایندگان رسانه شناس نیستند و متاسفانه خبرنگار باید دنبال نماینده  بدود تا موضوعی را پیگیری کند.

 

نمایندگان باید تعامل خود را با رسانه ها به شکل معتدل برقرار کنند.

 

وی سئوالات خود را مطرح و تاکید کرد، رسانه ها فقط انتقال دهنده نیستند و انتقاد کننده و صندلی داغ هستند.

 

رستم زاده خواستار انتخاب یک سخنگو برای مجمع نمایندگان استان شد تا مطالبات رسانه ها به شکلی ساده تر پیگیری شود.

 

زارع مسئول سایت خبری افق نیز در این جلسه به موضوع عدم بیمه خبرنگاران و مشکلات حقوقی و معیشتی اصحاب رسانه اشاره کرد و خواستار دفاع از خبرنگاران در مجامع حقوقی شد.

 

همچنین در این نشست خانم رنگ‌آمیز طوسی به مظلومیت زنان و خبرنگاران خانم اشاره کرد و نمایندگان مرد را هم نماینده زنان و مردان جامعه دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار