در ۲۴ ساعت گذشته در شهر قزوین، ۲۳۰ هزار متر مکعب آب شرب استفاده شده که این میزان از پیک تابستان امسال نیز بیشتر است.
کد خبر: ۸۲۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 01 March 2020

رکورد مصرف آب در قزوین شکسته شد

به گزارش تابناک قزوین،بیروندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: متوسط مصارف آب از چاه‌های شهر‌های استان قزوین، حدود ۱۸۴ هزار متر مکعب در شبانه روز است که به دلیل خانه تکانی‌های پایان سال و شیوع ویروس کرونا در دو روز گذشته این عدد به ۲۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید و با افزایش ۲۵ درصدی، رکورد مصرف آب در استان قزوین شکست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، خاطرنشان کرد: در شهر‌های محمدیه، مهرگان، آبیک و الوند با منابعی که در اختیار داشتیم، سعی کردیم این کمبود‌ها را جبران کنیم، اما در روز‌های جمعه و شنبه در قزوین به علت محدودیت منابع، با افت شدید منابع آبی رو به رو بودیم که مجبور شدیم یک سری از ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق بالادستی شامل پونک و مینودر را قطع کنیم و این موضوع باعث قطعی و افت فشار چند ساعته آب شهروندان قزوین شد.
به گفته بیروندی، میزان متوسط مصرف آب در قزوین از ۷۲ هزار متر معکب در شبانه روز در دو روز گذشته به ۹۹ هزار متر معکب رسیده است و به دلیل محدودیت منابع آب در استان، اگر مردم همراهی نکنند، با قطعی آب روبه رو خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به مردم توصیه کرد با توجه به خانه تکانی پایان سال و شیوع ویروس کرونا، ضمن رعایت بهداشت، در مصرف آب نیز صرفه جویی کنند.
وی افزود: بهتر است تا زمان مهار شیوع ویروس کرونا، خانه تکانی‌ها به زمان دیگری منتقل شود تا در مصرف آب صرفه جویی شود.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، در زمان شستشوی ۲۰ ثانیه‌ای دست ها، لزومی ندارد که شیر آب باز باشد و شهروندان با درک مشترک هم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

برچسب ها: آب ، مصرف آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار