یک کارشناس تغذیه معتقد است، تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین راه مقابله با بیماری کرونا است و افراد در این شرایط باید بیش از هر زمان مراقب تغذیه خود بوده و از مواد مغذی که سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می‌کند، استفاده کنند.
کد خبر: ۸۲۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 01 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی اشرف رشیدی ، با اشاره به بروز بیماری کرونا در جامعه، گفت: این بیماری یک بیماری ویروسی است و بهترین راه مقابله با آن تقویت سیستم ایمنی بدن است که با تغذیه درست می‌توان به آن دست یافت.

وی افزود: برخی مواد مغذی مانند روی و سلنیم و نیز برخی ویتامین ها مانند ویتامین D، A، B6 و B12 نقش مهمی در در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

رشیدی تصریح کرد: سلنیم ماده مغذی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است که می‌توان با مصرف خوراکی هایی از جمله ماهی، تخمه آفتابگردان، سبوس برنج و جوانه گندم، قارچ، مرغ و تخم مرغ آن را تامین کرد.

وی افزود: افراد برای تامین"روی" نیز که نقش موثری در سلامت بدن دارد می‌توان از گوشت، تخم مرغ، سبوس گندم، قارچ، اسفناج، لوبیا قرمز، ماهی سالمون، شکلات تلخ و ... استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت: مهمترین منبع این ویتامین نور آفتاب است، اما در کنار آن می توان از تخم مرغ، قارچ، شیر گاو و سویا این ویتامین را تا حدی تامین کرد.

وی از ویتامین A نیز به عنوان ویتامین دیگر مهم در بحث تقویت سیستم ایمنی بدن یاد کرد و افزود این ویتامین را می‌توان در خوراکی هایی مانند انواع گوشت، تخم مرغ و لبنیات یافت.

رشیدی تصریح کرد: برای تامین ویتامین B6 نیز مصرف ماهی تُن، لوبیا چیتی، سینه مرغ و سینه بوقلمون توصیه می‌شود و برای تامین ویتامین B12 نیز افراد می‌توانند از انواع گوشت، ماهی، تخم مرغ، تخم غاز و برخی انواع پنیر استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه فولیک اسید را نیز ویتامین موثر دیگر در تقویت سیستم ایمنی بدن عنوان کرد وافزود: این ویتامین را نیز می توان از منابعی مانند لوبیا چیتی، جگر، نعناع خشک، دانه سویا، گوجه فرنگی و... تامین کرد.

رشیدی در ادامه از افراد خواست تا رژیم های کاهش وزن را فعلا تعطیل کنند، چرا که بدن برای افزایش قدرت مقابله خود نیاز به مصرف انواع مواد مغذی دارد و نباید ضعیف شود.

وی افزود: همچنین باید افراد مصرف مایعات را طی این مدت افزایش دهند و در کنار آن می‌توانند از خوراکی هایی مانند سیر و زنجبیل هم استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف سیر و زنجبیل به تنهایی نمی تواند بدن را در برابر کرونا واکسینه کند و لزوم داشتن بدن قوی، تغذیه مناسب است و باید از همه گروه های غذایی در رژیم افراد استفاده شود.

وی افزود: در کنار اینها مصرف دمنوش‌هایی مانند نعناع و آویشن هم مناسب است و مصرف دمنوش در کنار خواص آن می‌توانند میزان مصرف مایعات بدن را افزایش دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار