کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، آرای خود را در مورد اتفاقات وزن ۷۲ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی که بهمن ماه ۹۸ در شیراز برگزار شد، اعلام کرد و بر اساس آن برادران گرایی جریمه شدند و یک مربی شیرازی هم محروم شد.
کد خبر: ۸۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 01 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:به هنگام برگزاری جام جهان پهلوان تختی که بهمن ماه ۹۸ در شیراز برگزار شد، محمدرضا گرایی در حالی که برابر امین کاویانی نژاد با نتیجه هفت بر پنج عقب بود، پشت حریفش را به خاک نشاند اما داوران اعتقادی به ضربه فنی نداشتند.

در پی اعتراض مربی محمدرضاگرایی کشتی‌گیر شیرازی، صحنه‌های ناخوشایندی در این رقابت‌ها به وجود آمد و همین امر موجب شد تا کمیته انضباطی فدراسیون رای بر محرومیت و جریمه افراد خاطی بدهد.

در آرای اعلام شده، محمدرضا گرایی کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم با توجه به نداشتن سابقه انضباطی، اظهار پشیمانی و همچنین اعلام نیاز برای حضور در رقابت‌های تیم ملی، به مدت یک سال محرومیت از شرکت در تمام مسابقه‌ها و رویدادهای ورزشی کشتی به صورت تعلیقی و همچنین پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی به صورت قطعی، محکوم شد.

همچنین محمدعلی گرایی که به عنوان مربی در کنار برادرش در این مسابقه‌ها حضور داشت، به سبب نداشتن سابقه انضباطی، ابراز پشیمانی و اعلام نیاز برای حضور در مسابقه‌های تیم ملی با رعایت تخفیف، به ۲ سال محرومیت از شرکت در تمام رقابت‌ها و رویدادهای ورزشی کشتی به صورت تعلیقی و همچنین پرداخت ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی به صورت قطعی، محکوم شد.

مربی شیرازی ۲ سال محروم شد

همچنین رحیم گیوی به عنوان مربی محمدرضا گرایی با توجه به داشتن سوابق انضباطی به ۲ سال محرومیت قطعی از مربیگری در تمام مسابقه‌ها و رویدادهای ورزشی کشتی و همچنین پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی قطعی، محکوم شد.

لغو اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با حضور چهار کشتی‌گیر شیرازی

از سوی محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ۳۰ کشتی‌گیر که در بین آنها چهار شیرازی حضور دارند به اردو دعوت شدنداما این اردو که قرار بود از دهم لغایت بیستم اسفند98 در تهران برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو شد.

میثم دلخانی که سی‌ام بهمن‌ماه ۹۸ مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا در وزن ۶۳ کیلوگرم را از آن خود کرد در اردوی جدید تیم ملی در وزن ۶۰ کیلوگرم که وزن المپیکی است به اردو دعوت شده است تا شانس خود را برای گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن آزمایش کند.

محمدرضا گرایی که پیشتر در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می‌گرفت و مدال‌های ارزشمندی هم در آسیا و جهان کسب کرده است، از آن جا که این وزن المپیکی نیست، این بار باید شانس خود را در وزن ۶۷ کیلوگرم که المپیکی است به بوته آزمایش بگذارد و با کسب پیروزی در این وزن نیز به افتخارات خود بیفزاید.

سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در دستان کشتی‌گیر شیرازی

محمدعلی گرایی دیگر کشتی‌گیر شیرازی است که در این اردو و در وزن ۷۷ کیلوگرم دعوت شده است، محمدعلی، شهریورماه ۹۸ در رقابت‌های جهانی و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به میزبانی کشور قزاقستان برگزار شد، با کسب مدال برنز سهمیه این وزن در المپیک را کسب کرد.

این کشتی‌گیر شیرازی چندین مدال رنگارنگ آسیا و جهان را در کارنامه دارد و این امیدواری وجود دارد تا بتواند به مدال المپیک هم دست یابد، اگرچه او باید برای پوشیدن پیراهن دوبنده تیم ملی با رقیبانی همچون سعید عبدولی از خوزستان و پژمان پشتام از تهران مبارزه کند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توانست سه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن را کسب کند.

همچنین پارسا نظری دیگر کشتی‌گیر شیرازی است که در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به اردو دعوت شده است، رقیبان او کشتی‌گیرانی از خوزستان و مازندران هستند به همین سبب این کشتی‌گیر خطه شیراز، کار دشواری را پیش رو دارد.

مقرر شده بود رقابت‌های گزینشی کشتی آزاد و فرنگی المپیک ۲۰۲۰ از هشتم فروردین ماه ۹۹ به میزبانی شهر شی‌آن چین برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا در این کشور، میزبانی این مسابقه‌ها از چین گرفته شد.

پس از این اتفاق و از میان نامزدهای میزبانی، در نهایت اتحادیه جهانی کشتی با میزبانی شهر بیشکک (مرکز کشور قرقیزستان) برای برگزاری این مسابقه‌ها در همان تاریخ مقرر موافقت کرد اما فدراسیون کشتی قرقیزستان با ارسال ایمیل به فدراسیون‌های آسیایی، خبر کناره‌گیری خود را از میزبانی این رقابت‌ها به سبب هراس از شیوع کرونا اعلام کرد.

بدین ترتیب برگزار نشدن رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قاره آسیا به میزبانی شهر بیشکک قرقیزستان قطعی شد و باید دید تا مسوولان اتحادیه جهانی کشتی چه تصمیمی را برای حل این موضوع که چندین کشور مطرح کشتی آسیا درگیر آن هستند، خواهند گرفت.

وزن‌های ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰کیلوگرم جزو ۶ وزن المپیکی هستند.

برچسب ها: کشتی ، فرنگی ، محروم ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار