علیرضا حیدری در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان صحنه گفت: تمامی تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از ورود و انتشار ویروس کرونا در شهرستان صحنه انجام شده و دو مورد مشکوک به ابتلا پس از انجام آزمایشات و جواب منفی آنها به ویروس کرونا، از بیمارستان مرخص شدند.
کد خبر: ۸۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 02 March 2020

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا ویروس به ریاست استاندار تشکیل شد و در این راستا  2 جلسه بهداشت و امنیت غذایی و یک جلسه پدافنذ غیر عامل برگزار کردیم، نصب بنر و پخش تراکت ها در سطح شهر، مدارس و ادارات، اختصاص اتاق ها بیمارستان دکتر معاون و دو اتاق ایزوله که افراد مشکوک را در آن بستری می کنیم، از دیگر اقدامات ما در جهت مقابله با بیماری کرونا است.

وی افزود: گند زدایی و ضدعفونی نقاط پرجمعیت شهر انجام شده درکار گروه ها جهادی و موکب داران با کمک شهرداری، بسیج و سپاه اقدامات لازم را انجام می دهند، مردم هم پای کار آمدند و با کمک دستگاه هایی که برای سم پاشی مزارع استفاده می شود، عملیات ضدعفونی را تسریع می بخشند.

فرماندار شهرستان صحنه با اشاره به اینکه، گندزدایی ناوگان حمل و نقل شهری و تاکسیرانی نیز روزانه 2 مرتبه انجام می شود، خاطر نشان کرد: گند زدایی و ضدعفونی تمامی مدارس و دانشگاه ها سطح شهر انجام شده و تمام قلیان سراها، آبدارخانه ها ادارات تعطیل شدند و به مسائل بهداشتی می پردازند. استقرار اکیب تب سنج تا 12 شب در مبادی ورودی شهر هم از دیگر تمهیدات مقابله با این بیماری است.

این مسئول بیان داشت: مهمان هایی که به روستاها وارد می شوند طبق ابلاغی که به دهیاران شده، توسط اکییپ ها اعزامی ما معاینه می شوند، تا کنون تمامی این افراد معاینه شدند و از سلامت شان اطمینان حاصل کردیم. آگاهی رسانی و آموزش در فضای مجازی هم توسط کارشناسان بهداشت و درمان در حال انجام است.

وی یادآور شد: پنج شنبه بازار تعطیل شد و بازدید و کنترل رستوران ها و خبازی ها همچنین کنترل آب آشامیدنی در دستور کار است. سازمان تبلیغات هم به کمک ما آمده و در خصوص عدم برگزاری مراسم ختم و مذهبی اطلاع رسانی کردیم نماز جمعه هم بر اساس تصمیم کشوری هفته پیش برگزار نشد.

حیدری در پایان اضافه کرد: دو مورد مشکوک به ابتلا داشتیم که در اتاق ایزوله نگهداری شدند، خوشبختانه جواب آزمایش این دو نفر منفی بود و پس از بهبودی، ترخیص شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار