بنظر می آید موحد فعالیت رسمی خود را در سطوح سیاسی آغاز کرده است. موحد در کارزار رقابت های انتخاباتی به مردم وعده داده بود که برای ریاست مجلس تلاش می کند.
کد خبر: ۸۲۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ 05 March 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل سیاسی ، بی شک طلایی ترین دوران نمایندگی مجلس برای کهگیلویه و بویراحمدی ها دور دهم بود که در بالاترین سطوح مجلس مدیریت می کردند و در کمیسیون های موثر تصمیم گیر بودند . غلام رضا تاجگردون با قدرت هر چه تمام تر به عنوان رئیس کمیسیون بودجه مجلس فعالیت می کرد و تصمیمات بسیار خوب و موثری هم می گرفت و در این بین از نفوذ خود برای کسب اعتبار برای استان کوتاهی نمی کرد. قدرت این نماینده استان در مجلس در حد و اندازه ای بود که گفته می شد " چشم دولت به دهن تاجگردون نظاره گره است!" و این برای کهگیلویه و بویراحمدی که تا قبل از آن نمایندگانش فقط سیاهی لشکر بودند بی شک یک برگ برنده و زمینه ای برای احساس غرور بوده است!

دیگر نماینده این استان در مجلس که می توان گفت نفوذ بسیار خوبی داشت ، عدل هاشمی پور بود که علیرغم همسو نبودن دولت و مجلس با وی از لحاظ سیاسی اما توانست از عضویت در کمیسیون انرژی مجلس به نایب رئیسی آن ارتقاء پیدا کند و با روابط خوبی که از این طریق با وزیر نفت داشت ، بودجه های کلانی در خصوص رفع محرومیت ها در حوزه ورزش و جوانان و برخی موارد دیگر وارد استان و حوزه انتخابیه کند. در مجموع عدل هاشمی توانست علیرغم ضعف هایی که داشت ، خود را تا سطوح بالای مجلس بالا ببرد .
نماینده سوم استان هم غلام محمد زارعی بود که هر چند از لحاظ جایگاه در کمیسیون ها نتوانست مانند هاشمی و تاجگردون موقعیت بدست آورد و در همان عضویت کمیسیون صنایع مجلس بماند اما واقعیت این است که در بحث تلاش برای کسب اعتبار با رایزنی ، چندان کمتر از دیگران موفق نبود.
به هر جهت کلیت نمایندگان استان در دور دهم مجلس شورای اسلامی کارنامه بسیار خوبی نسبت به دیگر ادوار داشته اند . این در حالی است که در همین دوره نمایندگان استان خصوصا تاجگردون و هاشمی بیشترین حملات را به دولت انجام داده اند ! به عنوان نمونه نطق های تند و آتشین تاجگردون و هاشمی بر علیه دولتمردان هنوز به عنوان یکی از برگ های تاثیرگذار این دو نماینده منتشر می شود و یا اینکه عدل هاشمی پور به عنوان امضا کننده استیضاح روحانی نام خود را ثبت کرد و با صراحت اعلام می کرد که پای حرفش ایستاده است ! ضمن اینکه باید گفت در هیچ دوره ای از دوره نمایندگان مجلس این استان ، تا این اندازه اعتبارات دولتی با لابیگری و نفوذ نمایندگان وارد استان نشده بود!
بی شک برای استان محروم با نمایندگانی در حاشیه مجلس در ادوار گذشته این یک دوران طلایی بوده است که باید امیدوار بود نمایندگان بعدی بتوانند از تجربیات آنان استفاده کنند و همچنان عزت و شان مردم استان در مجلس را حفظ و حتی ارتقاء دهند.
 
دوران طلایی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس / آیا موحد رئیس مجلس می شود؟!
 
آیا موحد رئیس مجلس می شود؟!
عکس منتشر شده در بالای این نوشتار ، یکی از دیدارهای چند روز پیش موحد است که برخی از طرفداران و رسانه های هوادار منتخب کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده از آن به عنوان سندی از تلاش های وی برای یک وعده انتخاباتی یاد می کنند .
یکی از سایت های حامی موحد در توضیح این عکس نوشت : بنظر می آید موحد فعالیت رسمی خود را در سطوح سیاسی آغاز کرده است. موحد در کارزار رقابت های انتخاباتی به مردم وعده داده بود که برای ریاست مجلس تلاش می کند.
سید محمد موحد سابقه حضور 20 ساله در مجلس دارد، او قبل از نمایندگی ده سال دادستان فارس و خوزستان بوده است.
با حسن روحانی در مجلس همکار بوده و با رئیسی نیز دوست و همکار بوده و مسئولیت ستاد انتخاباتی وی را نیز به عهده داشته است.
موحد خود هم دریافته که اگر قرار باشد اثرگذاری قابل ملاحضه ای داشته باشد و بتواند وعده های خود را عملیاتی کند باید جایگاهی را در مجلس برای خود دست و پا کند و این انتظار که او در جمع موثرترین های مجلس باشد چندان هم بی راه نیست.
موحد در تلاش است تا ابتدا در منطقه خود و در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان محور وحدت قرار بگیرد و سپس دامنه این ارتباط را گسترده تر کند.
او به لحاظ جریانی هم در طیف اکثریت مجلس یازدهم قرار می گیرد و این موضوع نیز تا حدود زیادی می تواند به هدف وی کمک کند.
حضور قالیباف و وزرایی همچون حسینی، نیکزاد و حاجی بابایی و… البته کار را برای موحد دشوار می کند اما موحد نشان داده که مرد کارهای سخت است به شرط آن که بتواند بر این موضوع تمرکز کند.
پی نوشت (مربوط به عکس ): دیدار شب گذشته موحد با روشنفکر، ایزدپناه ، متینیان و مظلومی نمایندگان بویراحمد، ایذه، رامهرمز و بهبهان
 رایزنی های ریاست مجلس در بالا چگونه پیش می رود؟

در حالی که هواداران سرسخت موحد برای وی روزهایی پر از عزت در مجلس را با امید ریاستی مجلس پیش بینی می کنند اما اصولگرایان قدرتمند و مرکز نشین خواب های دیگری برای ریاست مجلس دیده اند که احتمالا از هم اکنون موحد را در رسیدن به ریاست مجلس با چالشی بزرگ مواجه می کند!

بی شک آقا تهرانی و قالیباف دو فرد قدرتمند اصولگرایان در مجلس یازدهم خواهند بود که همه تصمیمات به این دو ختم خواهد شد و مطمئنا تجربه بالای سیاسی و اجرایی و همچنین نفوذ بالایی که دارند ، پروژه ریاست مجلسی سید محمد موحد را نوعی رویا تعبیر می کند!

«مرتضی آقاتهرانی»، دبیرکل جبهه پایداری و نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که برنامه جبهه پایداری برای ریاست و فراکسیون مجلس آینده چیست؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر ریاست، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در اولویت نیستند و عمل کردن به وعده‌ها و اجرای آن برای ما جدی است چراکه نیروهای اصول‌گرا، ائتلاف و پایداری‌ها با وعده‌هایی که دادند در مردم توقع ایجاد کردند.

این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر وقت نمایندگان وارد مجلس شوند، تصمیم می‌گیرند چه کسی رئیس مجلس شود، اینکه افراد زودتر بروند و با دیگران زد و بند کنند، اقدام شایسته‌ای نیست. در واقع بعد از ورود به مجلس، هر نماینده برنامه های خود را اعلام می‌کند و براساس آن تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی صلاحیت ریاست، نیابت، معاونت، کمیسیون‌ها و انتخاب کمیسیون‌های مجلس را دارد. لذا نمایندگان منتخب باید به سمت ارائه برنامه در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

دبیرکل جبهه پایداری ضمن اشاره به سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باتوجه به اینکه سابقه حضور در دو دوره مجلس شورای اسلامی را دارم، کار را بلدم و می‌دانم هم‌اکنون ورود مواردی نظیر ریاست مجلس و قول گرفتن از این و آن درست نیست. لذا در حال حاضر برنامه چهارساله خود را تنظیم می‌کنم.

آقاتهرانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر از همین حالا به دنبال لابی‌گری برای اینکه این فرد را بیاوریم و دیگری را ببریم و یا در پی سهم‌خواهی و سهم‌بندی در مجلس باشیم، بعد از چهارسال عملکردی برای ارائه به مردم نخواهیم داشت و همه چیز خراب می‌شود.

دبیرکل جبهه پایداری در واکنش به افرادی که هنوز به مجلس نرسیده ادعای ریاست می‌کنند، گفت: اگر به سمت‌ سهم‌خواهی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری در مجلس برویم، خودمان را کسی ببینیم و دیگران را داخل آدم حساب نکنیم، در نهایت خودمان ضرر می‌کنیم.

سرانجام موحد!

مطمئنا از هم اکنون اعلام کردن ریاست سید محمد موحد بر مجلس شروع یک چالش برای این نماینده کهنه کار است ! و به نظر می رسد موحد باید از هم اکنون تلاش کند که جایگاهی در مجلس پیدا کند که حداقل در حد و اندازه جایگاه تاجگردون و یا عدل هاشمی باشد چرا که اکثریت مجلس در دست همفکران وی است و پذیرفتنی نیست که با این همه نماینده همسو نتواند در شان و جایگاه بدست آمده نمایندگان فعلی مجلس را حفظ کند!

از طرف دیگر هم باید مردم استان را آماده این واقعیت کرد که اصولگرایان مجلس آینده آنقدر قدرتمند هستند که سید محمد موحد موقعیت عرض اندام را نداشته باشد و احتمالا نتواند آن وعده انتخاباتی را تحقق بخشد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
siros
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
واقعا مخاطب رو چی فرض کردین من نه رای دادم نه مخالف یا موافق موحد هستم اما اگر موحد تونست یک نطق درست وحسابی در مجلس کنه من ریاست جمهوری میگم بدن بهش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
درجواب سیروس: بروبابا..تو داری از سوزش این حرفو میزنی وگرنه خودت می دونی از نظر سخنوری تو استان که هیچ تو کشور هم مثل موحد کم پیدا میشه...نکنه میخوای بگی عدل ناطقه
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
جک با مزه ای بود اخه موحد کجا و رییس مجلس کجا حکایت همونه که فلانی را به ده راه نمیدادن سراغ خونه کدخدا را می گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ببخشید اگه موحد مثلا کرونا گرفت و فوت شد چی؟ الان که میگن سرطان پروستات داره حالا راست یا دروغش با اون کسانیکه تو بیمارستان دیدنش بماند. اگه تا 25 فروردین 99 مشکلی براش پیش نیاد که هیچ اگر پیش بیاد نفر دوم میره مجلس ولی اگه تا مثلا تیرماه 99 شد و اتفاقی براش افتاد انمتخابات حوزه کهگیلویه چرام بهمئی و لنده دوباره برگزار میشه و آقای فرزاد نجات نیا با حداکثر آرا میره مجلس.مطمئن باشید موحد 4 سال مجلس رو نخواهد دید شاید یکی دوماه بره مجلس بیشتر از این مدت نمیرسه . این خبر رو خوب به گوش و حافظه تون بسپارید.
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
وای خدا نرسونه اون روزی را که بگن موحد رئیس مجلس شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
با این عکسی که گرفته مشخصه چیکاره است. زکی.تمبون و دشداشه باز و انگار تازه از خواب پا شده. حالا تا رسیدن به مجلس؟؟؟ موحد آخه قیافه ات به نمایندگی میخوره که سودای ریاست مجلس رو داشته باشی. شما جز عضویت در کمیسیون اصل 90 که شامل همه نمایندگان میشه سمتی داشته اید؟ برو بابا دلت خوشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار