مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از دستگیری چهار حفار غیر مجاز در حین حفاری در روستای لوشکان از توابع بخش اسفرورین شهرستان تاکستان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 04 March 2020

دستگیری چهار حفار غیر مجاز در روستای لوشکان

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: پیرو گزارش مردمی در خصوص حضور حفاران غیر مجاز در یک منزل مسکونی واقع در روستای لوشکان از توابع شهرستان تاکستان، یگان انتظامی شهراسفرورین با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ومقام محترم قضایی با اقدام به موقع موفق به دستگیری تعداد چهار حفار غیر مجاز در حین حفاری شدند.

خزائلی اظهار کرد: بر اساس بررسی و نظریه کارشناسان این اداره کل با توجه به نوع ومکان حفاری ، اقدام حفاران با هدف دسترسی و کشف دفینه‌های تاریخی صورت گرفته که پرونده آن به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد :شهروندان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند جهت اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار