شیوع ویروس کرونا در ایران باعث شده رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله بسکتبال لغو شود.
کد خبر: ۸۲۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 05 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: برنامه برگزاری رقابت‌های بسکتبال هم مانند دیگر رشته‌های ورزشی با شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است. در ابتدا شیوع این ویروس باعث شد تا دومین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره نخست انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا مقابل قطر بدون تماشاگر برگزار شود. این موضوع تنها باعث برگزاری بازی ایران و قطر بدون حضور تماشاگران نبود و در ادامه هم برخی از دیدار‌های لیگ برتر بانوان که به مرحله پایانی رسیده بود بدون تماشاگر برگزار و یا لغو شد.

مسابقات لیگ برتر آقایان هم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت و دیدار‌های معوقه آن که قرار بود ۸ اسفند برگزار شوند با درخواست خود باشگاه‌ها نتایج دور رفت آن‌ها در بازی‌های معوقه اعمال شد. کرونا رفته رفته مسابقات و اردو‌های تیم ملی را هم تعطیل کرد.

البته مسئولان فدراسیون بسکتبال با تشکیل جلسه‌ای فوق العاده با حضور سرمربیان، مدیران عامل و نماینده‌های باشگاه‌ها تلاش کردند با پیدا کردن راهکاری مناسب این مشکل را حل کنند. در نهایت قرار شد کلیه فعالیت‌های بسکتبالی تا پایان سال ۹۸ لغو شد و این مسابقات از تاریخ ۲۵ فروردین دوباره از سر گرفته شود. این تصمیم بسکتبالی‌ها تقریبا دیرتر از سایر رشته‌ها گرفته شد، اما در نهایت بهترین تصمیم یعنی لغو مسابقات تا بهبود شرایط و روشن شدن وضعیت گرفته شد. در رشته بسکتبال با توجه به برخورد‌هایی که اتفاق می‌افتد و یا حرکاتی که با توپ انجام می‌شود ممکن است بیماری انتقال پیدا کند.

فعالیت‌های ورزشی تنها در کشور ما لغو نشد و رفته رفته بسیاری از رویداد‌های ورزشی در سراسر قاره کهن و حتی جهان هم لغو و یا به تاخیر افتاد. مسابقات المپیک و انتخابی آن هم به سرعت تحت تاثیر قرار گرفت و در حالی که قرار بود مسابقات انتخابی بسکتبال ۳ نفره بانوان به میزبانی هند برگزار شود این رویداد به تعویق افتاد و همین مسئله باعث شد تا در ادامه اردو‌های ملی پوشان هم لغو شود.

عماری: فیبا مسابقات قهرمانی آسیا را لغو کرد

مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال عنوان داشت: روز گذشته نامه‌ای از فیبا دریافت کردیم که بر اساس آن قرار شد مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا لغو شود. قرار بود این رقابت‌ها به میزبانی لبنان برگزار شود.

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره مسابقات انتخابی المپیک بسکتبال ۳ نفره بانوان هم که قرار بود به میزبانی هند برگزار شود گفت: هنوز تکلیف این رقابت مشخص نیست و ما هم در این خصوص با فیبا نامه نگاری داشتیم، اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

در این زمان خاص که تمام کشورها با کرونا درگیر هستند و بسیاری از رویداد‌ها و مسابقات تحت تاثیر گرفته است قطعا بهترین تصمیم لغو و یا تعویق رویداد‌ها بود. اگر ویروس کرونا مهار نشود ممکن است مسابقات المپیک هم لغو شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار