معاون ‌گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: براساس بخشنامه جدید وزارت میراث فرهنگی‌ و تصمیمات اتخاذ شده در سازمان منطقه آزاد ارس، پذیرش گردشگران در مراکز اقامتی و گردشگری منطقه آزاد ارس ممنوع خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 07 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، یوسف داداش زاده با قدردانی از همکاران حوزه بهداشت شهرستان و سایر نهادها و ارگان‌هایی که با سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا همکاری دارند، اظهار داشت: بر این اساس، پذیرش گردشگران نوروزی از 17 اسفند ماه در منطقه آزاد ارس ممنوع خواهد بود و هیچ یک از زائرسراها، هتل‌ها، مهان پذیرها، خانه‌های بومگردی و کاشانه مهمان‌ها مجاز به پذیرش مسافر نخواهند بود.

وی اضافه کرد: بدیهی است که پیش پرداخت افرادی که اقدام به رزرو در مراکز اقامتی ارس کرده‌اند بدون کسر جریمه به این افراد عودت داده خواهد شد.

داداش زاده تاکید کرد: هر نوع چادرزنی و اقامت‌های موقت در کمپ‌ها نیز در منطقه آزاد ارس ممنوع می‌شود.

 

 

وی در خصوص مسافران گذری از منطقه آزاد ارس، گفت: تمام مسافران عبوری از این منطقه در مبادی ورودی از نظر بیماری کرونا به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند.

داداش‌زاده بیان کرد: رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و سایر مکان‌های عمومی که فعالیت خود را در روزهای آتی و ایام نوروز ادامه خواهند داد نیز ملزم به رعایت تمام ضوابط اعلام شده برای ضدعفونی بوده و بر این اماکن نظارت به طور کامل نظارت می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به برنامه‌های هنری، ورزشی و فرهنگی نوروز 99 در ارس نیز خاطرنشان کرد: تمام جشنواره‌ها، مسابقات و سایر برنامه‌های پیش بینی شده نوروزی منطقه آزاد ارس لغو و اجرای جشنواره‌های هنری و ورزشی ارس به زمان‌های دیگری موکول شده است.

وی افزود: علاوه بر تداوم ضد عفونی اماکن عمومی ارس، اماکن تاریخی نیز از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و امکان بازدید از این اماکن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بعد از فروکش کردن وضعیت هشدار کنونی، دوباره میزبان شایسته‌ای برای تمام هموطنان در منطقه آزاد ارس باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار