فرماندار:
فرماندار قم گفت: ورودی و خروجی قم باید به‌صورت جدی کنترل شود در حالی که این موضوع هنوز به یک باور در استان تبدیل نشده و برخی اقدام‌های انجام‌شده در حوزه تب‌سنجی در این زمینه نیز بیشتر جنبه نمادین دارد.
کد خبر: ۸۲۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵ 10 March 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، بیان کرد: باوجود ممنوعیت تشییع‌جنازه برای جلوگیری از اجتماع و کنترل شیوع بیماری کرونا، شاهد تجمع افراد در آرامستان بهشت معصومه(س) در روزهای اخیر هستیم که این موضوع در پنجشنبه آخر سال می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل تمام مراحل تدفین و غسل باید با حضور ناظر وزارت بهداشت انجام شود که به‌منظور تسریع در این زمینه نیاز به افزایش تعداد ناظران در بهشت معصومه(س) وجود دارد.

فرماندار قم ادامه داد: تولیت حرم حضرت معصومه(س)، محدودیت‌هایی برای حضور زائران و همچنین اقدام‌هایی در راستای ضدعفونی کردن حرم مظهر به‌صورت مستمر انجام می‌دهد که کمک برای استقرار دستگاه‌های تب‌سنج در ورودی این حرم مطهر می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با انتقاد از ادامه ورود اتباع کشورهای خارجی به قم گفت: با توجه به شرایط بحرانی کنونی این کار پذیرفتنی نیست و باید مانع از ورود اتباع به استان شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی در نانوایی‌ها قم، عنوان کرد: نانوایی‌ها حاضر به عمل به توصیه‌های بهداشتی هستند ولی به دلیل محدودیت ماسک و تجهیزات بهداشتی در استان، تأمین چنین مواردی با مشکل مواجه شده است.

۴۰ تیم بهداشتی شهر قم را گندزدایی می‌کند

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حفظ روحیه نشاط با زیباسازی شهر در دستور کار شهرداری قرارگرفته است گفت: ۱۰ کمیته اجرایی در شهرداری قم ایجاد و فرایند ضدعفونی کردن دستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، معابر، بوستان‌ها و مناطق پرتردد به‌طور مستمر در دستور کار است.

سید امیر سامع ادامه داد: شهر قم به نواحی مختلف تقسیم و ۴۰ گروه بهداشتی مأمور گندزایی معابر و اماکن پرتردد قم شده‌اند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده هر ناحیه به‌طور متوسط هر سه روز یک‌بار گندزدایی می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای مسائل شرعی و بهداشتی در تدفین متوفیان ناشی از کرونا در سازمان آرامستان های شهرداری گفت: همه احکام شرعی در تدفین متوفیان ناشی از کرونا در بهشت معصومه(س) انجام‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار