مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : با توجه به شرایط مساعد جوی و شروع رشد رویشی مزارع غلات کشاورزان نسبت به پایش مزارع گندم از نظر ریزش آفت سن مادر اقدام کنند.
کد خبر: ۸۳۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 10 March 2020

کشاورزان قزوینی نسبت به پایش مزارع گندم اقدام کنند

به گزارش تابناک قزوین، تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود : کشاورزان به محض مشاهده سن گندم در تراکم مناسب با همفکری و مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کنترل و مبارزه شیمیایی به موقع اقدام کنند .

وی اظهار داشت : با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و شروع رشد رویشی مزارع گندم ، کلزا و جو کشاورزان با برنامه ریزی بموقع نسبت به تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کودهای مصرفی جهت سرک در مراحل حساس رشدی محصولات و تامین بموقع آب و آبیاری مزارع و پایش مستمرکشت های پائیزه ( گندم ، کلزا و جو ) علیه آفات، بیماریها و علفهای هرز ، کنترل و مبارزه به موقع با مشاوره کارشناسان مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان پهنه های مراکز جهاد کشاورزی انجام دهند .

بنیادی گفت : همچنین کلزان کار ان استان نسبت به پایش مزارع کلزا از نظر وجود آفت شته مومی و کنترل بموقع آن با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : با توجه به اینکه طی سالهای اخیر در روند خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم ، کلزا خصوصیات کیفی محصول ، رعایت نکات فنی در مراحل مختلف داشت گندم و کلزا اعم از مبارزه به موقع با آفت سن گندم ، آفت شته مومی کلزا ، تغذیه مناسب و بهینه و بموقع مزارع ، همچنین کنترل و مبارزه موقع با علفهای هرز با مشورت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مورد تاکید و توجه می باشد.

به گفته وی در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر گندم ، حدود ۳۵ هزار هکتار به کشت جو و ۵۷۸۰ هکتار به زیر کشت کلزا رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار