جمعه غریبان و جمعه آخر سال در پیش است و طبق یک رسم کهن در این روزها مردم بر سر مزار عزیزانشان حاضر شده و هم خیراتی به نیت آنها می‌دهند و هم فاتحه‌ای نثارشان می‌کنند، اما امسال جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکید جدی بر عدم برگزاری یان مراسم است.
کد خبر: ۸۳۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 11 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به پیشینه حضور مردم بر سر مزار عزیزانشان در جمعه غریبان و آخر سال، اظهار کرد: اگرچه توصیه زیادی به حضور بر سر مزار درگذشتگان و قرائت قرآن و انجام دیگر امور خیر شده، اما در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع کرونا توصیه می‌شود افراد از حضور در آرامستان‌ها صرف نظر کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که یکی از راه های پیشیگیری از شیوع کرونا ویروس عدم حضور در تجمعات است، رفتن به آرامستان ها توصیه نمی‌شود و بهتر است این کار را به زمان دیگری موکول کرد.

احمدی گفت: ویروس کرونا ممکن است از طریق سنگ قبرها، آبخوری ها، خوراکی‌ها و... به افراد زیادی انتقال داده شود، لذا توصیه می شود در شرایط کنونی مردم به جای رفتن به آرامستان ها و به خطر انداختن جان خود و دیگران، در خانه بمانند و با قرائت قرآن و ادعیه دیگر برای عزیزانشان طلب مغفرت کنند.

وی با اشاره به انعطاف پذیری بالای دین اسلام و احکام آن گفت: در شرایطی که احکام دین سلامت انسان را به خطر بیاندازد، اجرای آنها مجاز نیست، مثل روزه داری که در شرایط بیماری نه فقط واجب نیست، بلکه اصلا توصیه هم نمی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در شرایط کنونی هم برای پیشگیری از شیوع کرونا باید شیوه خیرات مردم برای اموات تغییر کند و به سمت توزیع اقلام بهداشتی و یا موادغذایی بسته بندی شده مثل کنسرو سمت و سو داده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار