کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از نظارت ۹۰ بازرس بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 11 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،بهمن خدادادیان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و تقارن این روزها با شیوع ویروس کرونا ۹۰ بازرس بهداشت محیط نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت نانوایی، قنادی، شیرینی فروشی و آجیل فروشی‌ها را در سطح شهرستان انجام می‌دهند، هرچند قرار نیست در ایام نوروز دید و بازدیدی انجام شود اما باز هم ممکن است عده‌ای دست به این اقدام بزنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: گشتی ویژه برای نظارت بر نانوایی‌ها، شیرینی فروشی و آجیل فروشی‌ها با حضور اتحادیه‌های نانوایی، قنادی‌ها، ادارات تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی تشکیل شده است.

خدادادیان عنوان کرد: همچنین با همکاری شهرداری کرمانشاه و اتحادیه‌های اتوبوس و تاکسیرانی تیم گندزدایی زیر نظر کارشناس مرکز بهداشت به ضدعفونی مداوم به ویژه در محلات فقیرنشین و محلاتی که تراکم جمعیت بیشتر است، می‌پردازند همچنین بازار و خیابان‌های اصلی هرشب با همکاری آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه و به کارگیری ۲۰۰ دستگاه خودرو، گندزدایی شهر انجام می‌شود و البته برخی خیابان‌ها قبل از گندزدایی شستشو می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در سطح شهرستان ۲۵۰ قلیان سرا داریم که ۱۰۰ مرکز پلمب شده و مابقی نیز نسبت به تعطیلی اقدام کردند و ۲۵ قلیان سرا باقی مانده نیز از صبح امروز تعطیل شدند.

وی ادامه داد: تمام تالارهای پذیرایی سطح شهر به حسب اینکه ممکن است محل تجمع مردم باشد، تعطیل شده که ۵ واحد به دلیل عدم توجه به اخطارهای صادر شده پلمب شدند، همچنین در هیچ مسجد و حسینیه‌ای مراسم ختم، جشن و عزا برگزار نمی‌شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: تمام باشگاه‌های ورزشی سطح شهر و نیز آموزشگاه‌ها تعطیل شدند که در این میان شماری به دلیل عدم توجه به توصیه‌های بازرسین پلمب شد.

خدادادیان تصریح کرد: مشکلی که در سطح شهر مشاهده می‌شود ذبح غیر مجاز دام است و در این میان دستگاه‌ها به خوبی عمل نکردند، بر همین مبنا با فرمانداری مکاتبه شده و از شورای شهر خواستیم با ذبح غیرمجاز دام به صورت جدی برخورد شود.

این مسئول با بیان اینکه باید روز بازارها نظیر پنجشنبه و جمعه بازارها باید تعطیل شود، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضا، شهرداری و شورای شهر برای ممنوعیت ورود مردم به آرامستان در روزهای پنجشنبه غریبان و آخر سال انجام شده است و رسانه‌ها نیز نسبت به اطلاع رسانی‌های لازم اقدام کرده‌اند.

وی با توصیه مردم به پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت موارد بهداشتی گفت: با توجه به دریافت اخباری مبنی بر اینکه این روزها آرایشگاه‌های زنانه و مردانه محل تجمع مردم شده درصدد اخذ حکم تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تا آخر هفته هستیم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: مردم چند روز یکبار نسبت به خرید اقدام کنند همچنین از دوره گردان اقلام خوراکی را خریداری نکنند بلکه از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

این مسئول ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای گندزدایی مدارس و مراکز اداری انجام شده است.

وی افزود: تمام دهیاران آموزش‌های لازم را دیده‌اند و کارشناسان مراکز بهداشت و درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی نیز در کنار دهیاران متولی گندزدایی و مبارزه با کرونا هستند و اجرای گندزدایی نیز با وجود محدودیت خرید به خوبی انجام شده است.

خدادادیان تصریح کرد: ۳ مرکز بهداشت و درمان در مراکز پر تراکم شهر واقع در جعفرآباد، شهرک امام خمینی (ره) و انتهای خیابان مسکن از ساعت هشت تا ۲۴ پذیرای بیماران مشکوک به کرونا است بنابراین مردم با مشاهده علائمی چون عطسه، سرفه، تنگی نفس می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع می‌یابند.

وی عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در نانوایی‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی می‌توانند از هشت صبح تا ساعت ۲۴ با سامانه ۲۵۲۵ تماس حاصل کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار