شهردار قم با اشاره به دفن روزانه ۷۰۰ تن پسماند و زباله از سطح شهر قم گفت: بعد از بروز بیماری کرونا روزانه ۵۰ تن زباله به پسماند شهری قم اضافه‌شده است.
کد خبر: ۸۳۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 12 March 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل ستادی در شهرداری برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: این ستاد شامل ده کمیته من‌جمله کمیته‌های کشتارگاه‌ها، آرامستان ها، آتش‌نشانی، فضای سبز و زیباسازی، تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی، سازمان میادین و شب عید هستند.

شهردار قم از راه‌اندازی یک خط جدید شستشوی اموات در آرامستان بهشت معصومه خبر داد و گفت: تنها مسئله در این خط جدید، انجام تفکیک بین خواهر و برادر است که امروز این مسئله دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهر یک موجود زنده بوده و مردم علاوه بر توجه به مسائل بهداشتی باید زندگی عادی خود را دنبال کنند، ابراز کرد: بر همین اساس گل‌آرایی و درختکاری سطح شهر در حال انجام است درعین‌حال که ضدعفونی و گندزدایی شهر نیز به‌صورت روزانه انجام می‌‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری در 26 ناحیه و 8 منطقه کار نظافت شهری و ضدعفونی شهر را بر عهده‌دارند، عنوان کرد: این کار توسط 30 دستگاه خودرو در حال انجام است.

شهردار قم با اشاره به دفن روزانه 700 تن پسماند و زباله از سطح شهر قم گفت: بعد از بروز بیماری کرونا روزانه 50 تن زباله به پسماند شهری قم اضافه‌شده است.

وی با بیان انجام اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حد وسیع برای همشهریان قمی عنوان کرد: از دیروز 50 بنر و هزار آویز در زمینه پیشگیری و آموزش همشهریان در سطح شهر نصب‌شده است.

به گفته سقائیان نژاد با مصوبه شورای شهر قم، 500 میلیون تومان برای بخش خدمات شهری جهت خرید ماسک و دستکش پرسنل پیش‌بینی‌شده است.

شهردار قم با اشاره به رایگان بودن دفن امواتی که براثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده‌اند، گفت: دفن رایگان افراد مشکوک نیز به آن اضافه‌شده است.

وی با بیان اینکه ستاد پیش‌بینی و آموزش همگانی در ورودی‌های شهر کارش را از امروز شروع می‌کند، افزود: اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای داخل خانه‌ها نیز انجام‌شده که ازجمله آن‌ها برگزاری مسابقات در خانه‌ها از طریق سیستم‌های مجازی است.

سقائیان نژاد در خصوص آخرین وضعیت دفن افراد کرونایی در آرامستان نیز گفت: هنوز اشکلات شستشو و تطهیر و ورود افراد موردبحث است اما سعی کرده‌ایم که این مسائل ساماندهی شود، مشکلات قبلی پایدار شده و به دنبال مدیریت مشکلات پیش‌بینی‌شده هستیم.

شهردار قم با اشاره به مصوبات شورای شهر ابراز کرد: اختصاص 500 میلیون تومان برای خدمات شهری و دفن افراد کرونایی به‌صورت رایگان دو مصوبه‌ای بوده که از شورای شهر صورت گرفته‌شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی 3 میلیارد تومان برای ضدعفونی سطح شهر گفت: برای این کار دست شهردار باز بوده و 30 خودرو صرفاً برای انجام این موضوع بسیج شده و روزانه تمام بوستان‌ها، اتوبوس‌ها و مکان‌های عمومی و سرویس‌های بهداشتی گندزدایی می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار