هشدار وقوع سیلاب و تگرگ در برخی استان‌ها
در این راستا احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع صاعقه پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد.
کد خبر: ۸۳۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 12 March 2020

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب، در برخی استان‌های غربی و مرکزی کشور، وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌ها و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده جوی آرام و آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه پیش‌بینی افزایش نسبی دما را داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه 23 اسفند سامانه بارشی تازه از غرب و شمال‌غرب کشور وارد می‌شود و در ابتدا مناطقی که ذکر شد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و روز شنبه 24 اسفند کل غرب کشور را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: این سامانه روز شنبه 24 اسفند دامنه‌ای جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را دربرمی‌گیرد و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق در این مناطق می‌شود، ضمن آنکه در ارتفاعات این مناطق نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌در دو روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان پیش‌بینی وقوع گرد و خاک به علت وزش باد شدید است.

وی گفت:‌ روز یکشنبه 25 اسفند فعالیت این سامانه بارشی در شمال‌غرب کاهش می‌یابد و این سامانه به تدریج پس از مرکز کشور، به شرق کشیده می‌شود، ضمن آنکه در غرب و جنوب‌غرب کماکان بارش‌ها ادامه دارد.

* بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر‌

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه 24 اسفند در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان ‌ 40 تا 60 میلی‌متر بارندگی و ‌در جنوب غرب کردستان، کرمانشاه، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد 30 تا 40 میلی‌متر بارندگی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یک‌شنبه‌‌ 25 اسفند در شمال و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان بین 40 تا 60 میلی‌متر بارندگی و در ‌ایلام بین 30 تا 40 میلی‌متر بارندگی و در شمال کهگیلویه و بویراحمد و ‌جنوب استان مرکزی ‌20 تا 30 میلی‌متر‌ بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع صاعقه پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد.

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه 24 اسفند شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر، همچنین غرب اصفهان و شمال‌شرق خوزستان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه 26 اسفند در اغلب مناطق نیمه شمالی بارش‌ها ادامه دارد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. ضمن آنکه روز شنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری در برخی ساعات با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 23 و 13 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و کرمان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار