رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس حجم مسافران اتوبوس‌های شهری کرج نسبت به گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۳۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 14 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مجید استاد کاظمی ضمن اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری کرج به طور پیوسته در حال انجام است، گفت: از زمان شیوع کرونا ویروس در کرج تاکنون به طور مرتب مواد ضدعفونی کننده و مخزن‌های افشانه‌ای ویژه سم پاشی در اختیار خطوط تاکسیرانی شهری قرار داده شده است، عملیات گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس‌ها نیز پیوسته انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در این ایام تهیه مواد ضدعفونی کننده را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که برای ضدعفونی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر در ایام عید مشکلی نداشته باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به کاهش شدید تردد مردم در شهر در این روزها و در نتیجه آن استفاده کمتر از ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: حجم مسافران اتوبوس‌های شهری کرج نسبت به گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

استاد کاظمی با تاکید بر اهمیت استفاده مشتریان از البرز کارت (کارت بلیت الکترونیکی) به جای پرداخت نقدی کرایه برای کاهش بار انتقال کرونا ویروس، گفت: چند سالی است که استفاده از این کارت در سیستم اتوبوسرانی کرج راه اندازی شده و زیرساخت‌های آن نیز به خوبی فراهم است، مسافران در سطح شهر به راحتی می‌توانند البرز کارت را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا نیاز است که رد و بدل کردن پول نقد در سطح شهر کمتر شود، گفت: وقتی در سطح تمام اتوبوس‌های ملکی و خصوصی ناوگان اتوبوسرانی کرج سیستم البرز کارت نصب شده است، درخواست داریم مردم از این کارت برای پرداخت کرایه سفر خود استفاده کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج توضیح داد: اکنون در سطح اتوبوس‌های ملکی تنها حدود ۷۰ درصد مسافران برای پرداخت کرایه از البرز کارت استفاده می‌کنند اما در سطح اتوبوس‌های خصوصی ناوگان این میزان تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

استاد کاظمی اشاره کرد: در ایستگاه‌های اصلی اتوبوس و همچنین در پایانه‌های اتوبوسرانی سطح شهر کرج جایگاه‌های فروش و شارژ البرز کارت فعال است و شهروندان از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

وی در پایان عنوان کرد: کم شدن تردد شهری مردم بر کاهش حجم مسافران خطوط مختلف تاکسیرانی در این کلانشهر نیز تأثیرگذار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار