رضا داودی در گفتگو با تابناک:
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: محلول ضدعفونی کننده سطوح در روزهای آتی با حجم بالا و به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 14 March 2020

رضا داودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: نظر به اینکه در شرایط بحرانی کنونی در مقابله با ویروس کووید ۱۹ کشور با کمبود موادگندزدا مواجه است، با توجه به ظرفیت شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با تغییر کاربری در سامانه الکترولیز نمک طعام محلول گندزدای هیپوکلریت سدیم تولید شد. این محلول طی روزهای آتی با حجم بالا و به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه طبق اعلام سازمان WHO غلظت هیپوکلریت سدیم جهت مبارزه با ویروس کرونا برای سطوح با آلودگی بالا و متوسط به ترتیب ۰/۵ و ۰/۱ درصد است افزود: هیپوکلریت سدیم تولید شده در شرکت آب و فاضلاب ۰/۸ درصد بوده لذا مردم عزیز حتما باید به دستورالعمل استفاده از آن روی جلد بطری ها توجه کنند. برای استفاده جهت ضدعفونی کردن سطوح با آلودگی پایین همچون منازل و محل های کم تردد با نسبت یک به هشت و برای سطوح با آلودگی متوسط و رو به بالا با نسبت یک به سه با آب مخلوط نمایند. بدین صورت که برای سطوح با آلودگی پایین یک قسمت محلول گندزدا را به هشت قسمت آب اضافه کنند.

وی ضمن اشاره به افزودن چند قطره محلول هیپوکلریت سدیم(کمتر از ۵ سی سی) به یک لیتر آب برای ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات ابراز داشت: این محلول به صورت گسترده در اختیار ادارات و ارگان ها به ویژه شهرداری ها قرار خواهد گرفت. محلول قابل توزیع برای مردم در بطری های یک لیتری با لیبل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تهیه شده که پیش از مصرف حتما باید به دستورالعمل روی آن توجه نمود.

داودی خاطر نشان کرد: تمامی منابع مالی برای دستگاه، تهیه مواد اولیه و نیروی انسانی توسط شرکت آب و فاضلاب شهری تامین شده و لازم به ذکر است که دستگاه الکترولیز نمک طعام که در کنار محل تصفیه خانه در حال تولید محلول گندزدا است بزرگترین سامانه گندزدای ایران با ظرفیت تولیدی ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه می باشد.

معاونت بهره برداری شرکت آبفا استان در پایان گفت: محلول گندزدا در حجم صنعتی ۲۰ تا ۲۵ هزار لیتر در شبانه روز در شرکت آبفا در حال تولید است و باید یادآور شد که قیمت ۲۰ لیتر از این محلول گندزدا در بازار بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان بوده که به صورت کاملا رایگان توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه توزیع می شود.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار