حسن پورگفت:در آرامستان «دارالرحمه »عده ای قبور را از قبل خریداری کرده و از همین منظر و با شرایط امروز نمی توان آن را تعطیل کرد اما با گذر از این دوران و وضعیت در این مکان دیگر سردخانه و غسالخانه ای نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۳۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 14 March 2020

درحالی که از هفت ماه پیش قرار شد که دیگر هیچ جسدی در آرامستان دارالرحمه شیراز دفن نشود اما هنوز این رویه ادامه دارد و حتی اجسادی که بر اثر کرونا فوت کرده باشند نیز در این قبرستان دفن می شود.

در همین رابطه محمد رضا حسن پور ،معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری شیراز با بیان این که اجساد کرونایی را در همین «آرامستان دارالرحمه» طبق دستورالعمل و پروتکل دانشگاه علوم پزشکی دفن می کنیم، با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی گفت: شرایط دفن اجسادی که کرونا داشته از شست و شو گرفته تا دفن و خاکسپاری با دیگر اجساد تفاوت دارد، از همین رو از مردم خواهش می کنیم که این بیماری را جدی بگیرند و فقط در صورت موارد کاملا ضروری از خانه هایشان بیرون بیایند چرا که در صورت از دست دادن جان عزیزانشان حتی نمی توانند او را برای آخرین بار هم ببیند.
وی با تاکید بر جدی گرفتن شیوع این بیماری و رشد تصاعدی آن و با بیان این که تنها کسی که می تواند کمک کننده باشد خود مردم هستند،
افزود: مردم جز در مواردکاملاً ضروری از خانه خارج نشوند چرا که هر لحظه امکان دارد که خود یا عزیزانشان به این بیماری شوم گرفتار شوند.

شرایط متفاوت دفن اجساد کرونایی با دیگر اجساد

حسن پورگفت:در آرامستان «دارالرحمه »عده ای قبور را از قبل خریداری کرده و از همین منظر و با شرایط امروز نمی توان آن را تعطیل کرد اما با گذر از این دوران و وضعیت در این مکان دیگر سردخانه و غسالخانه ای نخواهیم داشت.
این مقام مسئول با بیان این که در حال حاضر فضا برای دفن اجساد موجود بوده،ادامه داد: هرچند ظرفیت قبور در آرامستان «دارالرحمه »تقریباً کامل شده اما این روزها با شیوع بیماری کرونا نمی توان اجساد را به «قبرستان بهشت احمدی» در نزدیکی خرامه انتقال داد چرا که کارهای نهایی آن به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به تجهیزات مدرن در «آرامستان احمدی» افزود:با پیدایش ویروس کرونا در شهرشیراز و خطر شیوع آن، رویه افتتاحیه و کارهای نهایی «قبرستان بهشت احمدی »به هم ریخته است.

وی به همکاری شهرداری اشاره کرد و افزود: ما به عنوان مسئول تمامی راهکارها را برای جلوگیری از انتشار این بیماری در پیش می گیریم و نهایت تلاش خود را می کنیم که مردم از خانه هایشان خارج نشوند.

گفتنی است،با توجه به خطر زیاد انتقال بیماری از طریق تماس با جسد متوفیان، بلافاصله پس از تایید فوت بیمار،اجساد در کیسه مخصوص قرار داده می‌شود و افراد مسوول انتقال متوفی باید از تجهیزات حفاظت فردی کامل استفاده کنند.

برهمین اساس طبق دستورالعمل تدفین اجساد خاص، در هنگام شست و شو از تجهیزات حفاظت فردی استفاده می‌شود و پس از پایان شست و شو و دفن جسد تمام وسایل به جا مانده از متوفی عفونی محسوب شده و باید مطابق دستورالعمل های کشوری معدوم شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار