فرماندار چرداول از تشدید برخورد با نانوایان متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا چهار واحد نانوایی پلمب شد.
کد خبر: ۸۳۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 16 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ الیاس فتاحی اظهار داشت : سه واحد نانوایی متخلف در شهر سرابله و یک واحد نانوایی متخلف دیگر در شهر شباب به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی در موضوع کرونا و در راستای حفظ سلامتی مردم پلمب شدند و نظارت و بازرسی از تمام واحدها و صنوف تولیدی و خدماتی به شدت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برخورداری از فضا و شرایط مناسب برای در امان ماندن و مبتلا نشدن به کرونا حق مسلم مردم است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه کوتاهی کند.

وی اضافه کرد: بازرسی و نظارت بر تمام صنوف و بویژه نانوایی ها با مشارکت دستگاه های متولی همچون تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی انجام گرفت و این واحدها بدلیل نداشتن شرایط کاری و عدم رعایت موارد بهداشتی توسط دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی پلمب شدند و نظارت و بازرسی از تمام واحدها و صنوف تولیدی و خدماتی کماکان و حتی ایام نوروز ادامه خواهد داشت.

فرماندار چرداول گفت: پس از شیوع بیماری کرونا جلسات متعددی در فرمانداری با حضور تمام مدیران برگزار و همچنین کلاس های آموزشی برای متصدیان صنف نانوایی ها بدلیل اهمیت موضوع برگزار شد.

فتاحی یادآور شد: چندین سال است که قصابی ها در مسیر راه های ارتباطی در بخش شباب و روستای موشکان اقدام به توزیع و فروش گوشت قرمز و آویزان کردن آن بر روی چنجک می کردند که ضمن عدم رعایت مسائل بهداشتی چهره ای نامناسب در برداشت.

وی اضافه کرد: در بازدید مشترک با دادستان شهرستان، تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت و تاکید فرمانداری مبنی بر اینکه این نوع فروش گوشت قرمز توسط قصابی ها در مسیر نباید ادامه داشته باشد با همکاری و تعامل خوب مردم و دستگاه قضایی بیش از ۵۰ مورد چنجک از در مغازه ها برداشته شد.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در چرداول خاطر نشان کرد: با انتشار کرونا در سطح کشور و استان ایلام و توصیه اکید متخصصان و جامعه پزشکی مردم را از برپایی هرگونه تجمعات و گردهمایی ها برای عدم انتقال و واگیر شدن مردم به کرونا منع کردند.

وی اضافه کرد: مردم این شهرستان به درخواست مدیران ارشد استانی بویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار ایلام لبیک گفتند و گامی بزرگ برای مهار آن برداشتند.

فتاحی تاکید کرد: مردمان این دیار با وجود پایبندی به رسومات گذشته و برنامه های عرفی و محلی اما برای سلامتی مردم مصلحتی زیبا خلق کردند و برنامه هایی همچون مراسم عروسی، فاتحه و ترحیم، حضور در آرامستان ها، برنامه های دینی و مذهبی را لغو کردند که از فرهنگ غنی مردمان نامدار چرداول می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار