فیزیولوژیست ورزشی:
یک فیزیولوژیست ورزشی با بیان این که در این برهه زمانی که با شیوع کرونا ویروس مواجه‌ایم، ورزش‌های سنگین پیشنهاد نمی‌شود، گفت: ورزش سنگین در این شرایط، خطرناک است و فرد باید به انجام حرکات سبک آن هم در خانه بپردازد.
کد خبر: ۸۳۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 19 March 2020

عبدالامیر سیاری اظهارکرد: باتوجه به این که با شیوع کرونا در جامعه مواجه هستیم و این ویروس از طریق ذرات موجود در هوا پخش می‌شود و می‌تواند از طریق سیستم بینایی و تنفسی وارد سیستم گردش خون و سپس وارد سیستم تنفسی شود، افراد باید از حضور در تجمعات از جمله حضور در باشگاه‌های ورزشی اجتناب کنند، در حالی که متاسفانه برخی باشگاه‌داران به این مهم توجه نداشته‌اند و همچنان باشگاه‌های آن‌ها فعال هستند.

وی در ادامه نیز با بیان این که تمرینات ورزشی روی سیستم ایمنی فرد تاثیر می‌گذارد و باعث تقویت آن می‌شود، گفت: زمانی که فرد ورزش می‌کند، گردش خون او افزایش پیدا می‌کند و این مهم باعث می‌شود که یکسری از سلول‌های ایمنی بدن فرد که درون عروق چسبیده‌اند، جدا شده و به سمت قسمت‌هایی از بدن که با مشکل مواجه هستند، بروند و به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. همچنین این نکته باید مدنظر باشد که مصرف برخی ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

مدیر گروه فیزیولوژی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد آبادان در پاسخ به این سوال که در شرایط قرنطینگی افراد باید در خانه چگونه ورزش کنند؟ عنوان کرد: طناب زدن، استفاده از دمبل‌ها برای انجام حرکات پرس سرشانه، دراز و نشست برای تقویت عضلات شکم و انجام حرکات کششی از جمله کارهایی است که فرد می‌تواند در خانه انجام دهد. در مجموع هر حرکت ورزشی که باعث جنبش‌پذیری بدن و افزایش گردش خون شود، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن فرد خواهد شد.

وی با تاکید بر این که در این برهه زمانی ورزش‌های سنگین پیشنهاد نمی‌شود، گفت: ورزش سنگین در این شرایط خطرناک است و فرد باید به انجام حرکات سبک آن هم در خانه بپردازد.

سیاری همچنین درباره رژیم غذایی افراد و ورزشکاران نیز عنوان کرد: در این برهه زمانی، رژیم غذایی و کاهش وزن را به ورزشکاران توصیه نمی‌کنم. البته باید مراقبت کنند که با افزایش وزن هم مواجه نشوند. به هر حال باتوجه به این که با شیوع کرونا مواجه‌ایم و ممکن است ناقل این ویروس باشیم، اگر سیستم بدنی‌مان توسط رژیم غذایی تحت تاثیر قرار بگیرد، ممکن است که این سیستم تضعیف شود. پس فرد باید رژیم متعارف داشته باشد و سبزیجات و میوه‌های تازه را بیشتر مصرف کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا ویروس ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار