معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: بیماری ویروسی کرونا در مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) به دلیل دست به دست شدن مواد محترقه و همچنین تجمعات انسانی در سلامت خانواده‌ها را تهدید می کند
کد خبر: ۸۳۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 17 March 2020

تجمعات چهارشنبه سوری، سلامت خانواده ها را تهدید می کند

به گزارش تابناک قزوین، منوچهر حبیبی اظهار داشت: مراسم چهارشنبه آخر سال جاری، به دلیل همزمانی خطرات مواد محترقه و انتشار ویروس کرونا، با مراسم‌های سال گذشته متفاوت بوده و خانواده‌ها باید از مشارکت در آن اجتناب ورزند.

وی اضافه کرد: اگر تا سال‌های گذشته مواد محترقه به دلیل انفجار و سودجویی عده‌ای افراد ناهنجار مورد تذکر و هشدار قرار می‌گرفت، امسال به دلیل انتشار و سرایت ویروس کرونا بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی تصریح کرد: در شرایطی که مراکز درمانی استان و کشور درگیر مداوای بیماران مبتلا به کرونا هستند، اگر حادثه‌ای در اثر انفجار و آتش سوزی رخ دهد، فرد مصدوم از روی ناچاری باید وارد این مراکز درمانی شود و همین موضوع احتمال ابتلای فرد مصدوم به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

معاون سیاسی استاندار قزوین همچنین بیان داشت: درحال حاضر کادر درمان و پزشکی کشور شبانه روز مشغول درمان و پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا هستند و اضافه شدن مصدومان مواد محترقه و آتش سوزی علاوه بر اینکه بار مضاعفی روی دوش این افراد ایجاد می‌کند، ممکن است که خطرات بسیاری تا سرد حد مرگ را برای افراد مصدوم ایجاد کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: از خانواده‌های قزوینی خواهشمندیم که با توجه به این برهه زمانی خاص در کشور از هرگونه برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال خودداری کرده و همچنان در خانه بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار