اگر نتوانیم دید و بازدیدهای عیدانه را کنترل و محدود کنیم ،مطمئن باشد اخبار ناگواری را می شنوید
کد خبر: ۸۳۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 17 March 2020

استاندار مازندران از تشکیل کمیته ویژه مراقبت‌های بهداشتی در روستاهای استان خبر داد و گفت: اگرچه شرایط شیوع این ویروس در روستاها تحت کنترل است، اما فعالیت کمیته ویژه مراقبت‌های بهداشتی روستایی آغاز شد.

احمد حسین زادگان روز سه شنبه پس از برگزاری جلسه استانی آخرین وضعیت کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از خطر شیوع بیماری ویروس کرونا بین روستائیان استان که خط مقدم تولیدکنندگان محصولات کشاورزی هستند به عنوان سونامی کرونا در روستاها توصیف کرد و توضیح داد: با توجه به آغاز فصل شالیکاری به عنوان فعالیت و درآمد اصلی کشاورزان، تا ۹۰ درصد فعالیت های مراقبتی و بهداشتی باید در روستاهای استان متمرکز شود.

وی با اظهار این که خانه های بهداشت با همکاری بهورزان، دهیاران ، اعضای شورای اسلامی روستاها و تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با روستاها روزانه وضعیت مراقبت های بهداشتی روستایی را رصد و باید خدمات مورد نیاز را ارائه کنند، تصریح کرد: مازندران استان کشاورزی است و حفظ نقش امنیت غذایی ملی استان منوط به سلامت کشاورزان است و باید توجه جدی به این قشر شود.

استاندار مازندران بر لزوم پیگیری و انجام ملاحظات و محدودیت های تردد و سفر به روستاهای مازندران تاکید کرد و گفت: کشاورزان باید بدون دغدغه فعالیت های کشاورزی را انجام بدهند.

حسین زادگان ضد عفونی کردن اماکن عمومی در روستاها ، کنترل و مراقبت تردد های غیر ضروری ،تهیه اقلام بهداشتی و رصد وضعیت سلامت کشاورزان را مورد تاکید قرار داده است.

استان مازندران سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۴۵ درصد این جمعیت در بیش از سه هزار روستا در این استان زندگی می کنند.

مازندران با ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۹۰۰ هزار برنج ۴۲درصد نیاز کشور را تامین می کند و در حال حاضر شالیکاران سخت مشغول شخم و شیار و خزانه گیری برنجکاری هستند.

استاندار مازندران به حضور بیشتر مردم در سطح شهر و بازار در آخرین روزهای های سال اشاره کرد و گفت: طبق بررسی ها و گزارش های رسیده حضور مردم در بازار به ویژه در فروشگاه هایی که خرید آن اصلا ضروری نیست بیشتر شده است واین خطر جدی در قطع نشدن انتقال ویروس است.

حسین زادگان با اشاره به این که خرید کیف و کفش و دیگر لوازم خانگی اصلا ضروری نیست و مردم برای خرید این گونه اقلام وارد بازار نشوند، ادامه داد: تاکید می کنم اگر این روند مورد توجه و رعایت شهروندان قرار نگیرد باید منتظر اخبار ناگواری از وضعیت ابتلا و مرگ میر ناشی از ویروس کرونا باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران بر انجام دید و بازدیدهای نوروزی از طریق فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید محدودیت ها را در دید و بازدید برای حفظ سلامت خود و خانواده جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: بیماری ویروس کرونا تقریبا بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی را به خود اختصاص داده است و کادر درمانی به شدت در حال انجام کار هستند ، من خواهش می کنم رعایت کنید.

استاندار مازندران همچنین به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و گفت : مراکز درمانی استان نمی توانند بار جدیدی از بیماری ها را به دوش بکشند ،خواهش می کنیم برای سلامتی خودتان ،کمک به کادر درمان و از بین بردن ویروس همکاری ومحدودیت ها را رعایت کنید.

حسین زادگان با بیان این که از طریق گروه و کانال های فضای مجازی و به صورت صوتی و تصویری از احوال یکدیگر مطلع شوید ، تاکید کرد: اگر نتوانیم دید و بازدیدهای عیدانه را کنترل و محدود کنیم ،مطمئن باشد اخبار ناگواری را می شنوید

استاندار مازندران ضمن قدردانی از کادر درمانی و خیرین استان گفت که خیرین در کنار حمایت های دولت ،کمک های قابل توجهی را در تهیه و تامین کالای اساسی و همچنین تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی داشته اند.

براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ابتلا بیش از یک هزار و ۳۷۴ نفر به ویروس کرونا در مازندران قطعی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار