متاسفانه شب چهارشنبه سوری شاهد تجماتی بودیم که جز نام تجمعات تلخ نمیشود بر آنها اطلاق کرد . این تجمعات از دو منظر تلخ بودند . نخست به رسم سالهای گذشته بدعت های عجیب و غریبی که به اصل چهارشنبه سوری وارد آمده است مانند انفجار ترقه و بمب های دست ساز و یا انسداد معابر و خیابان ها و بالاتر از همه ترساندن مردم با این انفجارات و ... امسال هم موجب آزار مردم شد و البته منجر به فوت چند هموطن و زحمی شدن صدها نفر دیگر شد .
کد خبر: ۸۳۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 19 March 2020
فرهنگ تبریز این نیست /تجمعات را کم کنیم
 

به گزارش تابناک تبریز، متاسفانه شب چهارشنبه سوری شاهد تجماتی بودیم که جز نام تجمعات تلخ نمیشود بر آنها اطلاق کرد . این تجمعات از دو منظر تلخ بودند . نخست به رسم سالهای گذشته بدعت های عجیب و غریبی که به اصل چهارشنبه سوری وارد آمده است مانند انفجار ترقه و بمب های دست ساز و یا انسداد معابر و خیابان ها و بالاتر از همه ترساندن مردم با این انفجارات و ... امسال هم موجب آزار مردم شد و البته منجر به فوت چند هموطن و زحمی شدن صدها نفر دیگر شد .


تلخی دوم این داستان ، امسال مضاعف بود . چرا که علیرغم هشدارهای مسئولین بهداشتی و درمانی و دلسوزان این شهر و مملکت ، مبنی بر اینکه تجمعات می تواند انتقال ویروس کرونا را تسهیل نماید ، اما بازهم عده ای به خیابان ها آمدند و تجمعات گسترده ای به راه انداختند.


واقعا عده ای ظاهرا خود را به کوچه زید چپ زده اند . اینها می بینند که حتی در اقدامی بی سابقه حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) و دهها اماکن مقدس دیگر برای مقابله با این بیماری تعطیل میشود اما این دسته حاضر نیستند به منظور همکاری با جامعه یک روز از خوشی خود بگذرند.

باید خاطرنشان کرد بیماری ، دوست و آشنا و غم و شادی سرش نمیشود . هرجا انسان ها تجمع کردند احتمال افزایش ابتلا به این بیماری وجود دارد. صحنه هایی که شب چهارشنبه دیدیم واقعا در شان مردم تبریز نبود. چه اینکه شلوغی برخی معابری که دست فروشان و خریداران سبب آن شده بودند نیز در شان مردم این شهر نبود چه اینکه تبریز در طول تاریخ هموراه از پیشروان قافله تمدن و عقلانیت بوده است و این نوع مواجهه با مسائل از مردم این شهر بعید است . هرچند اغلب مردم تبریز جزو این دسته محسوب نمیشوند اما باید گفت همین عده نیز برای فرهنگ بالای تبریز زیادی هستند و باید در رفتار و کردار خود تجدید نظر نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار