فرماندار تنکابن با اشاره به اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از کرونا در روستاها گفت که با بررسی سلامت ۸۴ هزار و ۷۲۲ نفر از روستائیان شهرستان ، تعداد مبتلایان مشکوک به کرونا کمتر از یک درصد بوده و تعداد مراجعان روستایی به بیمارستان شهید رجایی تنکابن هم کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۳۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 19 March 2020

سید امیر حسینی جو روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه پیرامون مهار و کنترل کرونا افزود: ۴۹ درصد جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان تنکابن در روستاها زندگی می کنند.

وی به تعداد بستری ناشی از بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان اشاره کرد و گفت :‌ تاکنون ۱۶۶ نفر در بیمارستان شهید رجایی تنکابن بستری شده اند که از این تعداد ۱۱۱ نفر آنها ترخیص و ۵۰ نفر نیز مشکوک به کرونا هستند که پنج نفر از آنها نیز در آی سی یو بستری اند.

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر ۲۶ نفر در این شهرستان فوت کرده اند، اظهار داشت : از این تعداد تنها پنج نفر از آنها آزمایش کرونایشان مثبت بود و مابقی به دلایل دیگری فوت کرده اند.

حسینی جو خاطر نشان کرد : وضعیت در این شهرستان زرد است اما برای شرایط قرمز احتمالی در حال برنامه ریزی هستیم و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت داوطلبانه ۶۰۰ بسیجی در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در این شهرستان ، تصریح کرد : تاکنون ۴۰ هزار ماسک توسط پایگاه های بسیج تولید و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گفته فرماندار ویژه تنکابن ، بنا بر اعلام بهداشت جهانی از دوم تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ اوج فعالیت کرونا در ایران است و باید مردم نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند و با ماندن در خانه از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود : بر اساس تفاهم نامه ای که بین بیمارستان خصوصی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان امضاء شد مقرر گردید تا بیماران غیر کرونایی با تعرفه دولتی در بیمارستان خصوصی پذیرش شوند.

حسینی جو با بیان اینکه تاکنون مادر باردار مشکوک به کرونا در این شهرستان نداشتیم ، یادآور شد : بیمارستان شهید رجایی تنکابن دارای دستگاه اکسیژن ساز به همراه ۴۰ کپسول ۴۰ کیلویی است و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی یادآور شد : امکانات بیمارستان شهید رجایی تنها پاسخگوی نیاز مردم منطقه است و برای مسافرانی که دچار مشکل بشوند واقعا نگران هستیم و آنها باید از سفر به مازندران و بویژه غرب استان خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار