تابناک گیلان/ در این گزارش مهم‌ترین هشتگ‌های داغ شده در فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ را به صورت اجمالی مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۳۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 21 March 2020

تابناک گیلان/ در این گزارش مهم‌ترین هشتگ‌های داغ شده در فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ را به صورت اجمالی مرور می‌کنیم.

 

داغ های مجازی 11////////////دپو

در سالی که گذشت کاربران فضای مجازی بیش از پیش حضور پررنگی در فضای مجازی داشتند. آنها شبکه‌های اجتماعی مختلف را به عنوان مأمنی برای بازتاب دنیای حقیقی همسو با دنیای واقعی می‌پندارند. کسانی که فرصت ندارند رسانه‌های مختلف را دنبال کنند با ورود به یکی از پیام‌رسان‌ها در کمتر از چند دقیقه می‌توانند با حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات جدید رو به رو شوند.

قصد داریم در روزهای آغازین سال نو، مروری اجمالی بر مهم‌ترین هشتگ‌های داغ شده درفروردین و اردیبهشت ما سال 98 داشته باشیم. به این منظور، برای مطالعه شرح هشتگ‌های داغ شده در فصل پاییز در سالی که گذشت می‌توانید به دو روش به خبر اصلی دسترسی پیدا کنید. در روش اول روی هشتگ هر پاراگراف کلیک کنید و یا در انتهای هر پاراگراف روی واژه اینجا در داخل پرانتز کلیک کنید تا به خبر اصلی دسترسی پیدا کنید. با این دو روش می‌توانید نظر کاربران مختلف که با این هشتگ‌ها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است را مرور کنید.

داغ‌ترین هشتگ‌های فروردین و اردیبهشت 98 به این شرح است:

در جریان سیل و آب‌گرفتگی در چندین شهر کشور، حسام‌الدین آشنا طی یک توییت از مسئولین غیر اجرایی خواسته که در فرایند امداد رسانی دخالت نکنند و از قضاوت زود هنگام پرهیز نمایند. پس از انتشار این توییت سیلی از کاربران عصبانی، با هشتگ #بازهم_بسیج واکنش تندی به گفته‌های وی نشان دادند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

انتشار تصویری از علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در یک رستوران لاکچری در جریان سیل گرگان با واکنش تند کاربران فضای مجازی همراه شد.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما، که در طول تعطیلات نوروز در بیمارستان عرفان بستری بود، در ۱۴ فرودین ۱۳۹۸ درگذشت. انتشار این خبر موجی از واکنش کاربران را در توئیتر به دنبال داشت. کاربران با داغ کردن هشتگ #جمشید_مشایخی در صفحات توئیتری خود با پدر سینمای ایران و ماندگارترین چهره عرصه بازیگری خداحافظی کرده و این ضایعه تلخ را به خانواده او و جامعه هنری کشور تسلیت گفتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در سالگرد شهادت امام موسی کاظم علیهم السلام کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ #امام_موسی_کاظم از فضایل این امام بزرگوار نوشتند و با انتشار جملات و اشعاری در وصف امام کاظم  علیهم اسلام صفحات مجازی خود را عطر آگین کردند و شهادت پدر امام رضا علهیم السلام را به ایشان و حضرت بقیه الله العظم تسلیت گفتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

پس از پایان دربی هشتاد و نهم پایتخت کاربران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و از جمله توئیتر به برد پرسپولیس مقابل استقلال واکنش نشان دادند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

افزایش شدید قیمت پیاز با توجه به اینکه این کالا جزو اقلام اساسی و مصرفی مردم محسوب می‌شود و این افزایش شدید قیمت تأثیر زیادی بر هزینه‌های مردم دارد سبب شد کاربران با داغ کردن هشتگ #پیاز به گران شدن این کالا اعتراض کنند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی که برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده سفر کرده‌اند، با هشتگ #صدای_گلستان مشکلات و سختی‌های این چند روز مردم گلستان و نیروهای امدادی را به تصویر کشیدند و همدلی و اتحاد مردم با یکدیگر را نیرومندترین قدرت در برابر سختی‌ها دانستند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

علی‌نژاد با انتشار تصویری از صندوق صدقات آسیب دیده در حادثه ی سیل شیراز ادعا کرده بود که دفع بلا توسط صدقه خرافات و دروغ است. این ادعای مسیح علیژاد و توهمات جدیدش بی پاسخ نماند و کاربران فضای مجازی با انتشار مطلبی در ذیل این توییت پاسخ های دندان شکنی را به مسیح علینژاد دادند.(اینجا)

 

پور علی گنجی مدافع مازندرانی تیم ملی فوتبال کشورمان در استوری اینستاگرام خود با انتشار تصویری از سیلاب شیراز, علت این سیل ها را چهل سال مرگ بر آمریکا گفتن مردم ایران دانست.این مقایسه ی بی ربط آقای پورعلی گنجی با واکنش تند کاربران فضای مجازی همراه شد. کاربران از او پرسیدند که سیل اخیر در نیوزلند و آتش سوزی های اخیر در کالیفرنیای آمریکا هم به علت مرگ بر آمریکا مردم آمریکاست؟ (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

نمایندگان مجلس  در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی دانستن سپاه، لباس فرم سپاه پاسداران را در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی به تن کردند.انتشار این تصاویر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با واکنش‌های متفاوت بسیاری همراه شد . کاربران فضای مجازی با انتشار دیدگاه‌های خود در خصوص این اقدام مثبت نمایندگان مجلس و یک‌دلی تمام مردم و سیاسیون در مقابل اقدام آمریکا علیه سپاه، از آن استقبال کردند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

پس از اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و تروریست خواندن نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کاربران فضای مجازی از طیف‌های مختلف جامعه و با جهت‌گیری‌های سیاسی مختلف متحد و یکپارچه علیه دشمن بزرگ ملت ایران به پا خواستند و پاسخ سیاست‌های خصمانه او را دادند. کاربران فضای مجازی دیدگاه‌ها و نظراتشان را با هشتگ انگلیسی #WeSupportIRGC به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در پی تصمیم خصمانه دولت آمریکا در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کاربران توییتر هشتگ #من_یک_سپاهی_هستم را به راه انداختند.  (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کمند امیر سلیمانی در صفحه اینستاگرام خود با  انتشار ویدئویی از یک برج میان امواجی سهمگین پرسید که چرا برج مذکور با این حجم از فشار آب تخریب نمی‌شود! انتشار این ویدئوی ساختگی توسط خانم بازیگر با انتقاد کاربران فضای مجازی همراه شد.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

مردم عراق پس از بروز حادثه سیل در برخی استان‌های کشورمان دست به کار شدند و موکب‌های اربعین را به نیت امدادرسانی به ایرانیان دوباره برپا کنند. کاربران عراق و ایرانی شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #ايران_والعراق_لايمكن_الفراق پاسخ تفرقه‌افکنی‌های برخی‌ها رسانه‌ها و افرادی را که تحت فرمان دشمنان هستند، دادند و از اتحاد همیشگی مردم و ایران و عراق سخن گفتند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

آتش سوزی کلیسای نوتردام از نمادهای اصلی پایتخت فرانسه به شمار می‌آید واکنش‌های گسترده‌ای در جهان داشته است.کاربران فارسی زبان  شبکه‌های اجتماعی نیز پست‌ها و دیدگاه‌های خود را با هشتگ #کلیسای_نوتردام در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.( اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

انتشار صحبت‌های جوان عرب خوزستانی در توییتر مهناز افشار و موج سواری منفی بر روی این کلیپ با انتقاد کاربران فضای مجازی همراه شد.آنها با گذاشتن کامنت‌هایی زیر پست او از او خواستند حالا که نظرش این است خودش دست به کار شود و برای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل آستین بالا بزند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی به مناسبت روز ارتش با هشتگ #ارتش از خدمات دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحران‌ها و سختی‌ها تشکر کردند و این روز را به کلاه‌سبزان ارتشی تبریک گفتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در روز ولادت فرزند ارشد امام حسین(ع) و روز جوان کاربران فضای مجازی با انتشار توییت‌هایی با هشتگ #علی_اکبر فضای مجازی را عطرآگین کردند و از فضایل حضرت علی‌اکبر(ع) نوشتند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به بستن صفحات منسوب به برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط شبکه اجتماعی "اینستاگرام"، متنی را در پاسخ به حساب کاربری اسرائیل فارسی در توئیتر منتشر کرد که حاشیه‌ها و انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

مسدود شدن صفحات وابسته به سپاه پاسداران در شبکه اجتماعی اینستاگرام واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.کاربران فضای مجازی همزمان با مسدود شدن حساب کاربری فرماندهان سپاه پاسداران از عملکرد اینستاگرام در شرایطی که غرب همچنان ادعای آزادی بیان دارد انتقاد کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

پس از انتشار خبر به قتل رسیدن یک طلبه در همدان به ضرب گلوله، جمعی از کاربران فضای مجازی با قراردادن پست‌‌هایی در صفحات خود با هشتگ #طلبه_همدانی به این حادثه دلخراش واکنش نشان دادند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

 بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف و پاسخ قاطعانه و محکم ایشان به سیاست‌های خصمانه آمریکا در برابر ایران با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شد.(اینجا)

 

کاربران فضای مجازی همزمان با انتشار خبر «اعدام ۳۷ شهروند سعودی به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی » هشتگ #عربستان را داغ کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در پی اعلام کاخ سفید مبنی بر عدم تمدید معافیت های نفتی ایران،کاربران با انتشار مطالبی در فضای مجازی، پاسخ خیال‌پردازی‌های ترامپ را دادند و به صفر رساندن صادرات نفت ایران را غیرممکن و نشدنی دانستند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در آستانه فرارسیدن اولین سحر ماه مبارک رمضان کاربران فضای مجازی با هشتگ #ماه_رمضان دلنوشته‌هایی را به اشتراک گذاشتند.کاربران از انتظار یک‌ ساله خود برای فرارسیدن ماه بندگی نوشتند و اشعار و مطالبی را در حساب کاربری توییتر خود با همین مضمون به اشتراک گذاشتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

«صبا محمود ابو عرار» نوزاد ۱۴ ماهه فلسطینی در پی بمباران‌های جنوب نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. انتشار تصاویر این نوزاد شهید واکنش گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های #زندگی_سگی_اسرائیلیها،  #مرگ_بر_اسرائیل،  #غزه،  #صبا_ابوعرار نسبت به مقاوت و تلاش فلسطینی‌ها و ترس سران رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.  (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

انتشار شایعاتی در خصوص افزایش قیمت بنزین و شکل‌گیری صفوف طویل ماشین‌ها مقابل جایگاه‌های پمپ بنزین  و ملتهب شدن بازار سوخت در کشور سبب شد تا کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ #بنزین در شبکه های اجتماعی نظرات و انتقادات خود را در خصوص آن منتشر کنند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی به مناسبت روز معلم و شهادت استاد بزرگ اخلاق شهید مرتضی مطهری با انتشار پیام‌های تبریک خود در شبکه‌های اجتماعی این روز بزرگ را جشن گرفتند و به این بهانه از زحمات و تلاش‌های آموزگاران و اساتید خود تشکر کردند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در پی شکایت سید غفار دریاباری از مهناز افشار به دلیل انتساب اظهارات خلاف واقع، خبر احضار وی به دادگاه در رسانه‌ها منتشر شد. انتشار این خبر در فضای مجازی و رسانه‌ها  با واکنش کاربران  شبکه‌های اجتماعی همراه بود.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی و تطبیق این نقاشی‌ها با آثار دیگر نقاشان معروف در جهان، نسبت به این اقدام غیر اخلاقی تهمینه میلانی و کپی‌کاری او از آثار دیگران اعتراض کردند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

 کاربران ایرانی  برای اعلام اتحاد و همدلی ملت ایران و افغانستان هشتگ #برادریم را به راه انداختند. این هشتگ پس از اظهار نظر عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه درباره حضور افغان‌ها در ایران داغ شده است.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

 در شرایطی که رسانه‌های غربی در اقدامی برنامه‌ریزی‌شده تلاش می‌کنند تهدیدات پوشالی و از روی ضعف مقامات آمریکایی علیه کشورمان را پررنگ کنند، یک نشریه داخلی به نام «صدا» در اقدامی نسنجیده در زمین دشمن بازی و همسو با رسانه‌های غربی دوقطبی جنگ و صلح را پررنگ کرد. کاربران فضای مجازی در اعتراض به این تیتر جنجالی نشریه صدا، هشتگ #صدای_ترامپ را داغ و هم‌صدایی با سران آمریکا را محکوم کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

اظهار نظر فرماندار ماسال درخصوص برگزاری کنسرت برای شادی کودکان در شرایطی که کودکان این شهرستان با مشکلات بزرگ‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت. آنها با دو هشتگ #فرماندار_ماسال و #سند ۲۰۳۰ در ماسال نسبت به این اظهار نظر جنجالی واکنش نشان دادند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

 امیر مهدی ژوله پس از جنجال‌هایی که به دنبال پخش ترانه مبتذل ساسی مانکن در مدارس و حرکات موزون دانش آموزان به وجود آمد، در اقدامی عجیب و نسنجیده در صفحه اینستاگرام خود پستی با هدف حمایت از عاملان وقوع این اتفاق ناخوشایند منتشر کرد.کاربران با انتشار کامنت‌هایی در زیر پست او به شدت از این موضع‌گیری ژله انتقاد کرده و این اظهارنظر او را نسنجیده دانستند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی همزمان با وقوع  آتش‌سوزی در سرای دو دری (ایکی قاپیلی) بازار تاریخی تبریز ؛ هشتگ #بازار_تبریز را داغ کردند و از خاطرات خود در این بازار قدیمی نوشتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی نیز با هشتگ #ساسی_مانکن پست‌ها و نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و نسبت به این نفوذ ضدفرهنگی به مدارس کشور ابراز تاسف کردند و همچنین خواستار برخورد جدی وزارت آموزش و پرورش با عاملان این جریان شدند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

انتشار تصویری از باجه VIP در یک بانک که تنها به صاحبان حساب‌های بالای ۳۰۰ میلیون تومان خدمات می دهد، در شبکه های اجتماعی با واکنش های انتقادی کاربران فضای مجازی همراه شد. کاربران این تصویر را نشانگر تبعیض علنی در برخی از بانک ها دانستند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

ظهر یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، تعدادی از فعالان چپگرا،  علیه برخی احکام شرعی و قوانین کشوری مانند حجاب اسلامی و قانون پوشش شعار دادند و با روزه‌خواری به حرمت ماه مبارک رمضان هتاکی کردند. وقایع دانشگاه تهران بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و کاربران را بر آن داشت که با دیدگاه‌های مختلف به این موضوع بپردازند و نظراتشان را در قالب پست‌هایی به اشتراک بگذارند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

در پی شلوغی‌های اخیر دانشگاه تهران علیه حجاب، کاربران فضای مجازی با هشتگ #من_حیا_را_دوست_دارم علاقه قلبی خود به حجاب و حیا را ابراز کردند و بار دیگر به خائنان گوش زد کردند که زنان ایرانی برای حفظ حجاب خود تا پای جان می‌جنگند و هرگز به سوءاستفاده‌گران اجازه‌ دخالت در این مسئله را نخواهند داد.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی در سالروز وفات این بانوی بزرگوار از فضائل، نقش و جایگاه حضرت خدیجه(س) در روزهای سخت ابتدایی بعثت نوشتند و هشتگ #خدیجه_کبری را در شبکه‌های اجتماعی به موضوع داغ تبدیل کردند و یاد و نام  ایشان را زنده نگه داشتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

سومین دوره پیاپی قهرمانی سرخ پوشان پاینخت در لیگ برتر فوتبال ایران خوشحالی و شادی طرفداران و هواداران این تیم را در فضای مجازی به همراه داشت. کاربران فضای مجازی با هشتگ #پرسپولیس_قهرمان شبکه‌های اجتماعی را سراسر قرمزپوش کردند و از قهرمانی تیم‌شان ابراز خوشحالی کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

حیدری بعد از سال‌ها حضور در فوتبال ایران در پایان بازی با سپیدرود برای همیشه از دوران فوتبال خداحافظی کرد.کاربران فضای مجازی در واکنش به خداحافظی این بازیکن بااخلاق فوتبال هشتگ #خسرو_حیدری را داغ کردند.کاربران با یاد کردن از سانترهای ستودنی این بازیکن، او را مودب خواندن و از تلاش او در این سال‌ها تشکر کردندو برایش آرزوی موفقیت کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی در واکنش به حضور گسترده  پروانه‌ها در سطح برخی از شهرهای کشور،پست هایی را با چاشنی طنز در صفحات مجازیشان به اشتراک گذاشتند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

کاربران فضای مجازی همزمان با انتخاب فاطمه معتمدآریا به‌عنوان رئیس انجمن صنفی بازیگران، هشتگ #فاطمه_معتمدآریا را داغ کردند. آنها با یادآوری آنچه که این هنرپیشه قبلاً در مراسم بزرگداشت خود در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفته بود نسبت به انتخاب او در این جایگاه انتقاد کردند. (اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

 انتشار فیلمی از رقص کودکان در مهد کودکی در خراسان شمالی واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. در فیلم مذکور مربی مهد، کودکان را به رقص دسته جمعی دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد خجالت نکشند و در کنار بقیه، حرکات موزون انجام دهند. پس از انتشار این فیلم کاربران  پست‌هایی را در انتقاد به این موضوع به اشتراک گذاشتند و هشتگ #مهدهای_غربی را داغ کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

مرگ عائشه اللولو دختربچه پنج ساله فلسطینی که به دور از پدر و مادر خود در بیمارستان ”المطلع» شهر قدس اشغالی درگذشت، با واکنش کاربران همراه شد.کاربران فضای مجازی در واکنش به این اقدام ظالمانه صهیونیست‌ها که آغوش یک مادر را از کودکش در آخرین لحظات زندگی دریغ کردند، هشتگ #عائشة_اللولو را داغ کردند.(اینجا)

داغ های مجازی 11////////////دپو

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار