رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اجرایی شدن طرح فروش اینترنتی کالاهای موردنیاز مردم تحت عنوان طرح همدلی مردم و اصناف در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۳ 25 March 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان اقدامات سازمان صمت در زمینه مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: طرح فروش اینترنتی کالاهای موردنیاز مردم تحت عنوان طرح همدلی مردم و اصناف در قم اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: هدف از اجرای این طرح، حمایت از اصنافی است که به دلیل شیوع بیماری دچار خسران و زیان شده‌اند و همین‌طور تأمین مایحتاج مردم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند فرهنگ‌سازی میان اصناف مختلف و مردم است، تصریح کرد: انجام این کار احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد که هم اصناف مختلف به فروش کالاهای اینترنتی اقدام کنند و هم مردم به خرید کالاهای اینترنتی تشویق و ترغیب شوند.

سیجانی به بیان مهم‌ترین مشوق‌هایی که از سوی سازمان صمت در جهت انگیزه دادن به اصناف مختلف پیش‌بینی‌شده است، گفت: شناسایی و معرفی فروشگاه‌های دارای فروش اینترنتی توسط صداوسیما به‌صورت رایگان، معرفی فروشگاه‌های دارای فروش اینترنتی به‌صورت نصب بنر توسط شهرداری به‌صورت رایگان، آگاهی دهی به اصناف در جهت کسب‌وکارهای اینترنتی و تقسیط و مساعدت در بدهی آب، برق و گاز فروشگاه‌هایی که عرضه اینترنتی دارند ازجمله پیشنهادات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با بیان پیش‌بینی‌های لازم جهت ترغیب و تشویق مردم که اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند، ابراز کرد: حذف 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده، راه‌اندازی قرعه‌کشی‌های خرید اینترنتی به‌صورت روزانه و هفتگی، برگزاری جشنواره مجازی خرید اینترنتی و اختصاص اینترنت رایگان جهت خرید اینترنتی ازجمله پیشنهاد‌هایی بوده که برای ترغیب بیشتر مردم داده‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت فروش باید با کالاهایی مثل بسته‌های بهداشتی مانند ژل، اسپری و ماسک به‌صورت اینترنتی باشد، ادامه داد: همچنین فروشگاه‌هایی مثل جانبازان و کوثر که مشتریان خاصی دارند باید تحویل کالا درب منزل با قیمت خود فروشگاه باشد.حتی پیشنهاد می‌دهیم این فروشگاه‌ها از نیروی انسانی خودشان در حمل کالا و تحویل آن در درب منازل استفاده کنند.

سیجانی به نحوه فروش این کالاها اشاره و عنوان کرد: یک روش این است که دستگاه پوز درب منازل کشیده شود که مطمئن‌تر هستند، روش دیگر خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین است که در این زمینه باید پلیس فتا برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های اینترنتی ورود کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود:همچنین با دادن مجوز به تاکسی‌های مسافربری، از سوی شهرداری و یا شورای شهر می‌توان از پتانسیل آن‌ها برای حمل کالا استفاده کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار