مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان ؛
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این استان برداشت شود .
کد خبر: ۸۳۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 26 March 2020

پیش بینی تولید ۳۳۰ هزار تنی گندم در استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین تورج بنیادی افزود : در سال جاری بیش از ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است .

وی اظهار داشت : از این میزان سطح زیر کشت ۴۷ هزار و ۷۶۴ هکتار به زیر کشت محصول گندم آبی و ۱۰۶ هزار و ۶۹۲ هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته است .

بنیادی در ادامه   به مصوبه هیات دولت در افزایش قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت : برای حمایت از تولید کنندگان داخلی و در جهت کاهش هزینه های تولید قیمت گندم با ۴۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۵۰۰۰ ریال رسید.

به گفته وی این افزایش قیمت در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی ، هدفمند نمودن تولیدگندم داخل کشور و حمایت تولید کنندگان داخلی انجام شده است .

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : برای حفظ کیفیت و کمیت گندم تولید شده در استان قزوین توجه به کنترل و مبارزه بموقع با آفات ، بیماریها و علفهای هرز مزارع گندم از مهمترین ابزار برای رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار