یکی از استادیوم‌های کشور اسپانیا بزرگترین گنجایش هوادار را میان سایر ورزشگاه‌ها در این قاره دارد.
کد خبر: ۸۳۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ 26 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: استادیوم‌های زیادی در قاره اروپا وجود دارد که در آن رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله مسابقات فوتبال برگزار خواهد شد.

یکی از بزرگترین استادیوم‌هایی که بیشترین گنجایش هوادار را دارد، ورزشگاه نوکمپ بارسلونا است.

این ورزشگاه ظرفیتی به اندازه ۹۹ هزار و ۳۵۴ نفر دارد که در آن دیدارهای خانگی تیم فوتبال بارسلونا برگزار می‌شود.

پس از نوکمپ، ورزشگاه ومبلی لندن قرار دارد که ظرفیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر را می‌تواند در خود جای دهد که بازی‌های ملی تیم فوتبال انگلستان در آن انجام می‌شود و این ورزشگاه سال ساخت آن به ۲۰۰۷ بر می‌گردد.

سومین ورزشگاه پُر ظرفیت در اروپا مربوط به استادیوم خانگی تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان است که ظرفیت آن ۸۱ هزار و ۳۵۹ نفر است که بزرگ‌ترین ورزشگاه آلمان به‌شمار می‌آید و به همین سبب لقب «خانهٔ اپرای فوتبال آلمان» را کسب کرده‌است.

چهارمین ورزشگاه بزرگ اروپا در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد و نام آن سانتیاگو برنابئو است. این استادیوم پس از نوکمپ دومین ورزشگاه بزرگ در این کشور محسوب می‌شود و در این استادیوم تیم فوتبال رئال مادرید از حریفان خود میزبانی می‌کند. ظرفیت سانتیاگو برنابئو ۸۱ هزار و ۴۴ نفر است. این ورزشگاه به احترام رئیس سابق باشگاه سانتیاگو برنابئو یسته نام‌گذاری شده در حال حاضر یکی از مشهورترین و معتبرترین ورزشگاه‌های جهان فوتبال معرفی می‌شود که قرار است در سال‌های آینده مورد بازسازی قرار گیرد.

پنجمین ورزشگاه بزرگ در اروپا لوژنیکی نام دارد. این استادیوم در شهر مسکو روسیه قرار دارد و بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ میان تیم‌های فرانسه و کرواسی در این استادیوم برگزار شد.

ظرفیت استادیوم لوژنیکی ۸۱ هزار و ۶ نفر است و گفته می‌شود هزینه ساخت آن بالغ بر ۳۵۰ میلیون یورو بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار