با پیشنهاد دکتر نگین تاجی و موافقت ریاست قوه قضائیه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه منصوب شد.
کد خبر: ۸۳۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱ 28 March 2020




جلسه تکریم و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
درنشستی که در دادگستری شهرستان کهگیلویه برگزار شد آقای عبد اله  سعادتیان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست که با حضور ریاست دادگستری، قضات محاکم‌عمومی ، کیفری و دادسرا برگزارگردید دکتر  کرمی رییس دادگستری شهرستان درسخنانی ضمن تبریک عید سعید مبعث ، عید باستانی نوروز وهمچنین اعیاد شعبانیه، آرامش ،امنیت و سلامت را نعمت  های ارزشمندی برشمردند.
 رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه گفت: ارزشمندی آن برای مردم زمانی آشکار میشود که این نعمتها از بین بروند.
 وی همچنین ارتکاب جرم و شرارت ، ازسوی افراد وگاهی حوادث پیش بینی نشده را ازعوامل برهم زدن آرامش و امنیت مردم دانسته و اظهار کرد: در مورد اخیر انسانهای قانون گریز می توانند عامل تشدید کننده رنج و بی نظمی در جامعه باشند.
دکتر کرمی ضمن بیان ضرورت برخورد قاطع با عاملین بی نظمی و تشدید کننده رنج و سختی های مردم  در شرایط شیوع ویروس ناخوانده کوئید ۱۹، بر تعامل و همراهی همه ی دستگاه ها درمقابله با این پدیده تاکید و بیان داشتند: دستگاه قضایی خصوصاً دادسرا و دادستان به عنوان پیشانی دادگستری، با ورود مؤثر و تذکر و درصورت ضرورت، برخورد قاطع باعاملین تشدید رنج و سختی خواهند نمود.
این مقام قضایی به برهم زنندگان آرامش و امنیت روانی مردم،تذکر داد و تأکید کرد:  افرادی که از طریق درج اخبار و اطلاعات نادرست در فضای مجازی اقدام می نمایند و یا کالاهای بهداشتی را احتکار می کنند ، بدانند دادگستری شهرستان پیگیر بوده و بیش از گذشته نیز قاطع تر با مخلین برخورد خواهد کرد.
  وی ازمسئولان شهرستان خواستند درشرایط سخت فعلی پای کار باشند و با سهل انگاری باعث تشدید بحران نشوند.
مجید کرمی رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه از زحمات جناب آقای فرشید روشندل دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان تشکر نمود و گفت: این همکار محترم قضایی اخلاق مدار ، صادق و پاک دست ، مسئولیت پذیر و قاطع بودند و در بحث حقوق عامه ازجمله بهداشت عمومی ،جاده ها ، انتخابات و موضوع ثبت متمرکز در دادسرا و به لحاظ کمی و کیفی و سیستمی عملکردی قابل قبول ارائه دادند و در برخورد با جرایم خشن ازجمله نزاع‌های دسته جمعی و شرارت‌ها، قاطعیت به خرج داده و در زمینه نظارت بر زندان و مساعدت به زندانی و خانواده آنها از طریق انجمن حمایت از زندانیان تلاش‌های ارزشمند و موثری داشتند، و انتصاب ایشان درسمت مدیریت حفاظت اطلاعات دادگستری استان را تبریک می گویم و برای وی آرزوی موفقیت دارم.
کرمی ضمن تبریک به آقای سعادتیان در سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه ، آشنائی با شرایط منطقه و مردم ، دارا بودن تجربه قضایی مفید.، مدیریت ایشان را مدیریتی موفق و اثرگذار پیش بینی نمود و از رئیس کل محترم دادگستری بخاطر انتخاب این گزینه جهت تصدی دادستانی کهگیلویه تشکر کرد.
 وی از سعادتیان به عنوان مدعی العموم درخواست کرد باتوجه به شرایط فعلی و ورود ویروس کوئید ۲۰۱۹ خواهان برخورد قاطع با انتشاردهندگان شایعاتی که آرامش مردم راهدف قرار داده اند وهمچنین احتکار کنندگان کالاها و اقلام بهداشتی دراین شرایط حساس شدند و با توجه به اینکه شروع دادستانی در دوران سخت بیماری کرونا بوده و اینکه سلامت و امنیت روانی جامعه حائز اهمیت بوده، خواهان ورود دادستانی ازجهت حقوق عامه وتذکر به مسئولین متولی سلامت و تهیه کالاهای ضروری ودرصورت سهل انگاری، برخورد درچارچوب مقررات شدند.
دکتر کرمی در ادامه با توجه به شرایط سخت جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا و همچنین نام گذاری سال جدید ازطرف مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید و اهداف دستگاه قضایی که باید سیاست های قضایی به سمت جلوگیری ازتوقف چرخه تولید هدایت شود و استفاده از ظرفیت قانونی دربرخورد با عاملین تعطیلی کارگاه ها وکارخانه ها ، از دادستان جدید خواستار اقدام اثرگذار در این موارد شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: برخورد با مجرمان خطرناک و حرفه ای و اشرار ،تعامل با اعضای شورای تامین و استفاده از ظرفیت همکاران قضایی درمجموعه، می تواند در  ایجاد عدالت اجتماعی که از اهداف کلان دستگاه قضایی می باشد، مؤثرند.
دراین مراسم طی حکمی آقای عبدالله سعادتیان که پیش از این ریاست دادگستری شهرستان لنده را به عهده داشت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان معرفی گردید.
آقای سعادتیان دراین نشست ضمن تبریک عید باستانی نوروز و اعیاد شعبانیه از زحمات جناب آقای روشندل تشکر کرد و گفت:تلاش می شود درسایه همدلی و همکاری مجموعه همکاران محترم قضایی و اداری، مردم آرامش خاصی داشته باشند وبا سرلوحه قراردادن فرمایشات ریاست محترم قوه قضاییه ، همکاران محترم قضایی دردادسرا ضمن حفظ استقلال قضائی و قانون مداری با مخلان نطم و امنیت برخورد جدی و قاطع نماییم تا جایی که جامعه برای مردم امن و برای آنان ( مخلان نطم و امنیت) ناامن گردد.
سعادتیات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه ازآنجایی که وظیفه ی دادسرا رسیدگی به شکایات ، تظلمات و کشف جرم است،افزود:اگر در دادسرا به پرونده ها با دقت و سرعت رسیدگی شود، همکاران قضایی ما در دادگاه ها با فراغ بال بیشتر رسیدگی نموده وکیفیت آراء صادره ارتقاء خواهد یافت.
وی با بیان این که در دادسرا سعی و تلاش براین خواهد بود که ورودی پروندها کاهش پیدا کند، اظهار داشت به یاری خداوند ، پس از رفع موانع بیماری کرونا، به منظور استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و متنفذین شهرستان، درجهت استقرار فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پروندها جلسه ای با این عزیزان برگزارخواهدشد.
سعادتیان با اشاره به حفظ جایگاه و اقتدار دستگاه قضایی ، ضمن تعامل با شورای تأمین و شورای اداری شهرستان گفت: در راستای حفظ حقوق عامه درتمامی زمینه ها، اقدامات ادارات مختلف رصد و درصورت تخطی از قانون ، تخلف و سهل انگاری شخصاً پیگیری و نتیجه نیز به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
وی افزود: در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، همراهی و همکاری شبانه روزی با شورای سلامت خواهیم داشت و دستورات قضایی لازم و به روز دراین زمینه صادر خواهد شد.
سعادتیان در این نشست دستوری قضایی در خصوص خودروهای با پلاک غیر بومی صادر کرد و گفت: در همین جا از شورای سلامت ، نیروهای نظامی و انتظامی می خواهم تا درجهت کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع بیش از پیش آن از ورود مسافران و گردشگران به شهرستان جلوگیری شود و چنانچه مسافری به شهرستان وارد شود، ضمن برخورد قانونی، خودروی وی را تا رفع کامل بیماری کویید ۱۹، توقیف نمایند، چرا که درشرایط فعلی تأمین امنیت روانی و سلامت جسمی مردم شریف شهرستان در اولویت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
آقای روشندل انسان شریف وباصداقتی بودند که به نظر می‌رسد جابجایی ایشان از روی عمد وسیاسی بوده هرکجا باشند وظیفه شناس وعادل خواهند بود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بعلت همسو نبودن ایشان یااقای موحد ومعترض بودن آقای روشندل نسبت به برگزاری انتخابات وبی عدالتی قطعا وبی شک بااستفاده قدرت آقای موحد جابجایی صورت گرفته. هرکجا باشند درپنا حق. سلامت واستوار باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار