سلیمانی از کلاهبرداری‌ در سایت‌های آگهی محور با شگرد فروش لوازم منزل خبر داد و گفت: شهروندان به هیچ وجه فریب تبلیغات دروغین و فروش اقلام ارزان قیمت را نخورند.
کد خبر: ۸۳۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 27 March 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حشمت سلیمانی» گفت: در پی شکایت خانمی ۳۵ ساله مبنی بر مشاهده آگهی فروش وسایل منزل و مورد کلاهبرداری قرار گرفتن وی از این طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: با توجه به دسترسی آسان به انواع آگهی‌های عرضه کالا و خدمات در سایت‌های آگهی محور، شاکی درصدد خرید وسایل منزل از طریق یکی از این سایت‌ها برآمده و پس از مشاهده آگهی با فروشنده تماس گرفته و فروشنده به او بیان می‌کند در حال معامله وسایل منزل با شخص دیگری است و اگر شما خواهان خرید هستید، باید مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به عنوان بیانه واریز نمایید،خریدار نیز این مبلغ را واریز که بعد از واریز این مبلغ، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم را شناسایی و به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار دادند.

سلیمانی تصریح کرد: شهروندان دقت کنند که فریب آگهی‌های اغوا کننده و دروغین را نخوردند و پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی جهت خرید، از کم و کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به‌ عنوان بیعانه خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس یادآور شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن‌ها را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

پایان پیام/130

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار