امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلمپ بیش از ۶۰۰ واحد صنفی کشتار غیرمجاز در سطح استان و لزوم توقف فروش مرغ زنده خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 29 March 2020

امیدحاج محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ واحد صنفی کشتار غیرمجاز در سطح استان پلمپ شده است بیان کرد: وضعیت تمامی شهرستان‌ها به جز کرمانشاه در حد مطلوب بوده و برای بهبود وضعیت کشتار‌های شهرستان کرمانشاه نیازمند همکاری نیروی انتظامی، اجرائیات شهرداری ها، سیستم قضایی دادستانی و فرمانداری هستیم.

وی در ادامه افزود: در تمامی گشت‌های مشترک دامپزشکی با نهاد‌های مذکور متاسفانه نزاع پیش آمده و خودرو‌های دامپزشکی آسیب دیده اند. این گشت‌ها پس از برچیده شدن کرونا نیز ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که کشتار‌های غیرمجاز و خیابانی و نیز عرضه مرغ زنده باید پایان پذیرد. خرید دام و طیور باید با تاریخ انقضاء، مبدا و مقصد مشخص صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه شهروندان بهتر است از فرآورده‌های پروتئینی بسته بندی شده که قابلیت شستشو و ضدعفونی جلد آن وجود دارد استفاده کنند ابراز داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ضدعفونی خط کشتار طیور و لاشه مرغ‌ها در دومرحله شستشو با آب گرم و ضدعفونی کردن انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: این اقدام در مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه آب گیری مرغ انجام می‌شود. همچنین کشتار دام در مراحل خط تولید و حمل و نقل دو مرحله شستشو با آب گرم و ضدعفونی انجام شده تا سلامت فراورده‌های دامی افزایش یابد. لازم به ذکر است که تمامی کارکنان کشتارگاه‌ها تب سنجی شده و درصورت داشتن علائمی شبیه به سرماخوردگی اجازه ورود ندارند.

حاج محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر مشترک بودن ویروس کرونا بین انسان و دام و یا انسان و طیور گزارش نشده بنابراین جای نگرانی نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار