معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: بارش های بهاری بالغ بر ۲۴۱ هزار و ۳۲۵ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.
کد خبر: ۸۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 29 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا:فرزاد قاسمی با اشاره به بارش های اخیر روزهای سوم و چهارم فروردین ماه با میانگین 30.5 میلیمتر دربخش های مختلف شهرستان، تصریح کرد: این خسارت در سطح 14 هزار و 381 هکتار از زمین های زراعی و باغی لارستان از 10 تا 100درصد خسارت زد.

به گفته وی؛ بیشترین خسارت به گندم آبی با سطحی معادل دو هزار و ۵۷۰ هکتار به میزان ۵۷ هزار و ۸۲۶ میلیون ریال وارد شد و مزارع کلزا نیز در سطح ۶۱۶ هکتار و به میزان ۱۰ هزار و ۸۱۹ میلیون ریال شامل خسارت شدند.

به گفته وی؛ سایر زراعت ها شامل جو آبی، گندم و جو دیم، صیفی و مرکبات نیز از این بارندگی در امان نمانده به طوری که ۲۰ هکتار از سطح زیر کشت جو آبی بخش مرکزی دچار خسارت صد درصدی شده است .

قاسمی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارت، صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تنها نهاد پاسخگو در این گونه مخاطرات دانست و از کشاورزان خواست تا با بیمه کردن محصولات خود در زمان بروز چنین حوادثی بخشی از زیان خود را جبران کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد : در شرایط فعلی با وجود بحران ویروس کرونا و لزوم کاهش تردد، اقداماتی از سوی مدیریت شعب بانک کشاورزی برای ثبت خسارت کشاورزان به صورت غیر حضوری صورت گرفته است و کشاورزان می توانند بدون مراجعه به شعب بانک کشاورزی از طریق سامانه جامع بیمه کشاورزی خسارت خود را ثبت کنند .

برچسب ها: بارش ، باران ، خسارت ، لارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار