رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:ذخائر فعلی محصولات غذایی پاسخگوی نیاز مردم است ودر تامین گندم واقلام مورد نیاز جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 29 March 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آنجفی با بیان اینکه درتولید مواد پروتئینی هم استان درسه ماهه پایان سال از مازاد قابل توجهی برخوردار بوده و برهمین اساس خرید تضمینی انجام شده است افزود: هم اینک انبارهایی که خرید تضمینی محصولات را در خود جای داده اند و همچنین سردخانه ها مملو از محصولات غذایی است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی از انباشتگی خوبی در نهاده هایی مانند ذرت، سویا، جو و...بهره مند است یادآورشد: درسال جاری هم توسعه پایدار بخش کشاورزی از اصلی ترین رئوس برنامه های این بخش است.
آنجفی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال برنامه ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته ضریب خود اتکایی کشور در زمینه غذا و محصولات غذایی رشد قابل توجهی داشته است. وی با بیان اینکه در سال ۹۱ عدد خود اتکائی کشور در تولید غذا و امنیت غذایی حدود ۵۵ درصدبوده است افزود:هم اینک این عدد به ۸۱ درصد رسیده و استان مرکزی هم به همین میزان از رشد و افزایش برخوردار بوده و در اکثریت قریب به اتفاق محصولات کشاورزی، دام، طیور، آبزیان، زراعت و باغبانی وضعیت مطلوب و قابل توجهی داشت. وی با بیان اینکه استان مرکزی در سال گذشته در تولید گوشت قرمز به ۵۵ هزار تن تولید دست یافته است افزود: همچنین در تولید شیر خام که پیش از این میزان تولید آن ۳۳۰ هزار تن بود در سال گذشته این رقم به ۳۵۰هزار تن رسید و در کارنامه استان ثبت شد که این میزان حاکی از ۵ درصد افزایش تولید است.
آنجفی با بیان اینکه تولید تخم مرغ استان نیز با رشد ثابتی روبرواست ادامه داد: همچنین تولید ۶۹ هزار تنی گوشت مرغ در استان حکایت از افزایش ۱۴ و نیم درصدی در این بخش دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تولید آبزیان استان را بسیار چشمگیر و قابل توجه اعلام کرد و گفت: استان مرکزی در این حوزه ۶ هزار و ۳۰۰ تن تولید دارد.
وی با بیان اینکه پیش از این تولید آبزیان استان ۴۷۰۰ تن بوده است اظهارداشت: این امر نشان دهنده افزایش ۳۵ درصدی در این بخش است.
وی با بیان اینکه استان در تولید آبزیان زینتی هم از وضعیت مناسبی برخوردار است گفت: استان در تولید گندم در سال گذشته۱۲ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ داشته و در مجموع ۴۲۰ هزار تن گندم در سال ۹۸ تولید داشته است.
آنجفی با اشاره به اینکه در اجرای سیاست های بخش کشاورزی، تولید و توسعه محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت از اولویت های این سازمان است یادآورشد: بر همین اساس کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و زعفران در برنامه این سازمان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه استان در سال ۹۸ در تولید گل محمدی ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل از خود نشان داده است گفت: استان مرکزی در گیاهان دارویی که پیش از این تولید آن ۴۴۸تن بود به رقم ۱۲۰۰ تن رسیده است که نشان از رشد ۱۶۸ درصدی دارد و در تولید سبزی و صیفی جات نیز ۱۰ درصد افزایش حاصل شده است.
آنجفی با بیان اینکه استان مرکزی در بخش تقویت و توسعه گلخانه ها از استان‌های پیشتاز کشور است افزود: از اتفاقات خوبی که در بخش کشاورزی در سال گذشته افتاد احیای باغات انار استان بود که بر اثر سرمازدگی خسارات و آسیب زیادی را متحمل شده بودند.
وی ادامه داد: در همین زمینه با ۲۹۸ درصد افزایش تولید در سال جاری هم اینک صد هزار تن انار در استان تولید می شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش تولید پسته هم معادل ۲۵ درصد افزایش رشد داشته ایم یادآورشد: مجموعه تولیدات در حوزه جهادکشاورزی استان هم اینک از مرز ۳ میلیون تن در سال عبور کرده است.
وی گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید امسال در نظر داریم با انجام کارشناسی های لازم و آموزش کشاورزان و همچنین به کار بردن تکنیک های تولیدی بتوانیم به تحقق شعار سال در این بخش جامعه عمل بپوشانیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار