استاندار مازندران از اثربخش بودن محدودیت‌های ترددی اعمال شده طی ایام نوروز در این استان ابراز رضایت کرد و گفت که امسال در ایام نوروز تردد در ورودی جاده‌های اصلی استان ۷۶ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۳۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 30 March 2020

 احمد حسین‌زادگان یکشنبه شب در گفت و گوی رسانه‌ای مجازی با خبرنگاران افزود : از ۲۹ اسفند تا پایان روز نهم فروردین تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی استان مازندران ۷۶/۱ کاهش داشته است .

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این مدت یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۶۹۸ خودرو وارد مازندران شده بود ، گفت که تردد خودرویی امسال تنها ۲۸۳ هزار و ۲۱۶ مورد بود.

استاندار مازندران این میزان کاهش ورودی خودروها را ناشی از محدودیت های اعمال شده در مبادی ورودی استان با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ، مصوبه تب سنجی در ورودی ها و خروجی های استان که ستاد ملی تصویب کرده بود و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود : همکاری مردم در این زمینه بسیار موثر بوده است .

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین پیش بینی کرد که در روزهای آینده و با توجه به طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی میزان تردد خودرویی در مبادی ورودی استان باز هم بیشتر کاهش یابد.

حسین‌زادگان به آمار تردد خروجی خودروها از استان هم اشاره کرد و گفت که از ۲۹ اسفند تا روز گذشته تعداد خودروهای خارج شده از استان مازندران کاهش ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته داشت.

وی افزود : در ۱۰ روز ابتدایی سال ۹۷ تعداد ۹۵۲ هزار و ۸۲ خودرو از مازندران خارج شده بودند در حالی که امسال آمار خروجی خودروها ۲۶۱ هزار و ۲۰۱ مورد بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه همکاری مردم استان در مقابله با ویروس کرونا و عدم حضور غیر ضروری در اماکن عمومی مثال زدنی بوده است ، گفت : بخش قابل توجهی از خودروهای خروجی از استان مربوط به مسافران است که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی رخ داده است.

حسین‌زادگان تاکید کرد: کاهش تردد تاثیر بسیاری در شکست زنجیره انتقال ویروس و بیماری کرونا خواهد داشت و برای تداوم این وضعیت همکاری همه اقشار و دستکاه های اجرایی و خدماتی را طلب می کند.

وی همچنین به تامین نیاز های اساسی استان از طریق محور های مواصلاتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هیچگونه کمبودی در زمینه نیازهای روزمره ، بهداشتی و غذایی مردم استان وجود نداشته و ذخیره خوبی در استان موجود است.

استاندار مازندران اظهار داشت: تردد برای خودروهای حمل مواد غذایی و محصولات مورد نیاز زندگی به صورت عادی در جریان بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

ویروس کووید-۱۹ یا همان کرونا که برای نخستین بار در دی ماه سال گذشته از استان ووهان چین شیوع یافت ، از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ در کشور و استان مازندران مشاهده شد.

بر اساس آخرین آمار هم اکنون یک هزار و ٣٠٠ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار