۳ واحد تولیدی الکل در استان آذربایجان غربی فعالیت است .
کد خبر: ۸۳۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 30 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ظهر امروز در ارتباط تصویری با رئیس جمهور با اشاره به وضعیت و اقدامات استان درباره بیماری کرونا گفت: در آذربایجان غربی ۳ واحد تولیدی الکل و ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی فعالیت دارند و هم اکنون داروخانه های استان از وضعیت خوبی تقریبا برخوردارندو روزانه یک میلیون جفت دستکش در استان تولید می شود.

او با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان های صحرایی افزود:بیمارستانهای صحرایی در ارومیه، مهاباد و سردشت راه اندازی شده و در پیرانشهر نیز به زودی راه اندازی می شود و تعداد تخت های بیمارستان صحرائی به ۶۰۰ تخت می رسد.

استاندار آذربایجان غربی افزود:در تمام شهرهای استان استراحتگاه ایجاد شده و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاه ها روند درمان را طی می کنند.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران کرونایی بیان کرد:در حال حاضر ۸۲ تخت آی سی یو و ۹۲ تخت سی سی یو و ۴۰۵ تخت اورژانس خالی داریم و خوشبختانه امکانات خوبی در این زمینه فراهم شده است.

شهریاری با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران جهاد گران مقابله با این ویروس هستند افزود:متاسفانه ۷ پزشک و ۱۹ پرستار استان درگیر بیماری کرونا شده اند و روند درمان آنها بخوبی طی می شود.

وی افزود:متوسط مبتلایان نسبت به جمعیت استان ۱۹.۵ است که از این لحاظ در رتبه خوب ۲۴ کشوری قرار داریم.

او با اشاره به علت شیوع این بیماری در استان گفت:دو دلیل اصلی ابتلای جمعیت استان به کرونا، شهرهای آلوده استان های همجوار و مسافرت های موردی ایام عید بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار