تردد‌های غیرضروری در شهر‌های استان فارس و شیراز به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 01 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس پلیس راهور استان فارس گفت: امروز ۱۳ فروردین ۹۹ تردد‌های غیرضروری در سطح شهر‌های این استان و شیراز به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ممنوع است.
سرهنگ مصطفی عباسی افزود: براساس اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد تردد در سطح شهر‌های فارس نیز به حداقل ممکن رسیده است.
عباسی اظهار داشت: گشت‌های ایست و بازرسی در حدود ۲۰ نقطه سطح شیراز و همچنین ایست و بازرسی‌هایی در سایر شهر‌های این استان ایجاد شده که از تردد‌های غیرضروری جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: روز طبیعت و سیزده بدر امسال نیز طرح ممنوعیت تردد تا ۱۵ فروردین در محلات شیراز اعمال خواهد شد بگونه‌ای که گشت‌ها و ایست و بازرسی‌ها در محلات ایجاد و کسانی که قصد رفتن به تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها را داشته باشند اعمال قانون می‌شوند.
وی ادامه داد: تردد در سطح جاده‌های استان فارس نیز در روز‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.
براساس اعلام قبلی ستاد‌های ملی و استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تمرد از قوانین وضع شده در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی جریمه نقدی پنج میلیون ریالی و توقیف یکماهه خودرو‌ها را در پی خواهد داشت.
پلیس قاطعانه برخورد می‌کند
فرمانده انتظامی فارس نیز، گفت: پلیس امروز در سطح شهر به صورت جدی حضور دارند و از تجمع و حضور شهروندان در تفرجگاه ها، پارک‌ها و سایر مکان‌های عمومی جلوگیری می‌کنند.
سردار حبیبی خطاب به شهروندان تاکید کرد: خودروی شهروندان حاضر در معابر و تفرجگاه‌ها در صورت تخطی و سرپیچی از دستورات پلیس ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و چنانچه پافشاری کنند تا یک ماه خودرو آن‌ها نیز توقیف خواهد شد.
ناچار به برخورد قهری هستیم
شهردار شیراز گفت: برای کنترل شیوع این بیماری با تجمع شهروندان در روز ۱۳ فرودین در تفرجگاه‌ها و پارک‌های حاشیه‌ای برخورد خواهد شد.
حیدر اسکندرپور خطاب به شهروندان شیرازی گفت: با برخورد قهری موافق نیستم، اما با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در شیراز، به منظور حفظ سلامت شهروندان و برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شهرداری شیراز با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور در روز ۱۳ فروردین، از تجمع شهروندان در معابر، پارک‌های حاشیه‌ای و تفرجگاه‌ها جلوگیری و با هرگونه تجمع با قاطعیت برخورد و خودروی آن‌ها جریمه می‌شود.
اجرای این طرح تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید و یا تکمیل آن در روز‌های آینده نیز وجود دارد.

برچسب ها: کرونا ، تردد ، غیر ضروری ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار