معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کم شدن تردد خودروها میزان سوخت مصرفی در استان ۸۲ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۳۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 02 April 2020

 مصرف سوخت در استان قزوین کاهش یافت

به گزارش تابناک قزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کم شدن تردد خودروها میزان سوخت مصرفی در استان ۸۲ درصد کاهش یافت.

منوچهر حبیبی  اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد همراهی مردم برای قطع زنجیره انتقال انسانی هستیم اما همچنان نیازمند همراهی همه شهروندان در اجرای طرح‌ها هستیم.
وی بیان کرد: با تعطیل شدن ۹۵ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری در استان قزوین زمینه اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی مهیا شده و برای کسانی که مصوبات طرح را اجرا نکنند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و پلمب واحد متخلف پیش بینی شده است که آن را عملیاتی کرده‌ایم.
معاون سیاسی استانداری قزوین گفت: ۷۹ واحد صنفی در قزوین به دلیل رعایت نکردن مصوبات طرح فاصله اجتماعی و و تعطیل نکردن واحد خود پلمب شدند.
حبیبی اظهار داشت: ۷۹ واحد صنفی در قزوین به علت تخلف و بی‌توجهی در طرح فاصله گذاری اجتماعی که باهدف قطع زنجیره ویروس کرونا اجرایی شده بود، پلمب شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص واحدهای توزیع کننده مواد غذایی و دارویی هیچ گونه تعطیلی صورت نگرفته و با ذخیره سازی مناسب جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی بیان کرد: از زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین، ۱۷ خودرو توقیف و برای ۴۶ خودروی دیگر نیز جریمه قانونی اعمال شده است.
حبیبی در خصوص کنترل خودروهای ورودی و خروجی به استان نیز اظهار داشت: ۱۴ تیم ناظر و کنترل کننده در ورودی‌های اصلی شهر و ۲۴ تیم دیگر نیز در نقاط بین شهری مستقر شده و به صورت مستمر در خصوص کنترل تردد خودروها و تست طب سنجی سرنشینان خودروها از نظر ابتلاء به ویروس کرونا اقدام می‌کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس اقدامات انجام شده از سوی تیم‌های کنترلی و مستقر در مبادی ورودی شهر تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پایش و غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و در صورت نیاز افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شده‌اند.
حبیبی به کاهش ۸۲ درصدی مصرف سوخت در استان اشاره کرد و گفت: میزان مصرف سوخت روزانه در استان قزوین به ۵۴۵ هزار لیتر رسیده که دلیل آن کاهش تردد خودروها و همراهی مردم برای شکست ویروس کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار