فرماندار بندرماهشهر خبر داد
بیرانوند از چند روز گذشته محدودیت‌های محله‌محور را در دستور کار خود قرار دادیم گفت: با این اقدامات، رفت و آمدها در سطح شهرستان به شدت کاهش پیدا کرد و توانستیم با اعمال این محدودیت‌ها از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۳۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 02 April 2020

«محسن بیرانوند» در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در روز طبیعت و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در بندرماهشهر اظهار کرد: چهار مبادی ورودی این شهرستان ماهشهر (ورودی آبادان به بندر امام، ورودی سمت آزادراه، خروجی به سمت هندیجان و خروجی به سمت رامهرمز و رامشیر) بسته شده و نیروهای امنیتی در این مبادی مستقر شدند.

فرماندار بندرماهشهر با بیان اینکه از چند روز گذشته محدودیت‌های محله‌محور را در دستور کار خود قرار دادیم افزود: با این اقدامات، رفت و آمدها در سطح شهرستان به شدت کاهش پیدا کرد و توانستیم با اعمال این محدودیت‌ها از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در روز طبیعت بیشترین خروجی مردم از سمت مبادی ماهشهر به هندیجان بود که با استقرار نیروهای انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی این مبادی بسته بود و امکان تردد مردم در این مبادی برای این روز وجود نداشت.

بیرانوند با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم ماهشهر در روز طبیعت از خانه خارج نشدند عنوان کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌دادیم خروج مردم در بعد از ظهر روز طبیعت افزایش یابد سعی کردیم افزایش حضور مردم را کنترل کرده و بسیاری از مکان‌ها را ضدعفونی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ مبادی ورودی به شهرستان ماهشهر تونل ضدعفونی کردن خودرو قرار داده شد اضافه کرد: سعی بر این است با ایجاد یک نقاهتگاه در شهرستان، بیماران بهبودیافته را برای مدت ۱۴ روز تحت مراقبت‌های درمانی قرار دهیم.

فرماندار بندرماهشهر با تاکید بر اینکه تمام پرسنل شاغل در منطقه ویژه باید توسط شرکت‌ها غربالگری شوند ابراز کرد: پرسنل شرکت‌ها بدون مجوز بهداشت اجازه اشتغال ندارند و باید غربالگری شوند‌ تا اطمینان از سلامت کارکنان با خروج و ورود آنها به شهرستان حاصل شود.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از صنوف همکاری لازم را داشتند و مغازه‌ها را بستند؛ اما در چند روز گذشته بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مغازه و صنوف غیرضرور که توصیه‌های بهداشتی را مبنی بر عدم باز کردن مغازه‌ها رعایت نکردند، پلمپ شدند.

بیرانوند بیان کرد: روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر از کارگران شهرستان‌های آبادان، شادگان، امیدیه، هندیجان، رامشیر و ... وارد بندرماهشهر می‌شوند و شب به شهرهای خود باز می‌گردند و بیش از ۲ هزار راننده از اقصی نقاط کشور وارد این شهرستان می‌شوند که کار غربالگری و رعایت نکات بهداشتی را سخت می‌کند.

وی با اشاره با اینکه بندرماهشهر بعد از اهواز بیشترین میزان حاشیه‌نشینی را دارد، از کمبود امکانات به ویژه امکانات بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی توسط برخی از شهروندان ابراز نگرانی کرد.

فرماندار بندرماهشهر اولویت اصلی در این شهرستان را قطع زنجیره مبتلایان و کاهش تعداد مرگ و میر عنوان کرد و گفت: میزان مبتلایان فوت شده در بندرماهشهر نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورود ویروس کرونا به شهرستان تاکنون ۵۴ مبتلا و چهار فوتی ثبت شده است اذعان داشت: محدودیت‌ها تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و تمدید این محدودیت‌ها به تصمیم‌های کلان استان و کشور بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار