مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه بیش از ۵۰۰ هکتاری باغات استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا زارعی ، اظهار کرد: ۳۱۰ هکتار از این باغات از نوع باغات مدرن بوده و مابقی به باغات شیبدار که عمدتاً باغات دیم هستند، اختصاص دارد.

زارعی گفت: عمده باغات مدرن ایجاد شده طی سال گذشته در استان شامل باغات انگور آبی، گردو، پسته، سیب، انار و گیلاس بوده و باغات دیم اراضی شیب دار هم به انگور، بادام، گل محمدی و مقادیر محدودی زرشک اختصاص داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیشترین توسعه باغات را در شهرستانهای صحنه، کرمانشاه و ثلاث باباجانی شاهد بودیم، هر چند در همه شهرستان های استان کم و بیش توسعه باغات را داشتیم.

زارعی سپس با بیان اینکه سطح باغات استان کرمانشاه تا سال گذشته ۴۱ هزار و ۳۵۴ هکتار بود، گفت: هم اکنون این سطح به ۴۱ هزار و ۸۶۰ هکتار رسیده است.

زارعی با بیان اینکه شهرستان صحنه با 8300 هکتار بیشترین باغات استان کرمانشاه را دارد، گفت: شهرستان کرمانشاه با 4900 هکتار و شهرستان قصرشیرین نیز با حدود چهار هزار هکتار دومین و سومین شهرستانهای با بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه هستند.

زارعی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان باغ داریم، گفت: سالانه ۳۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این استان تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات در استان کرمانشاه، گفت:ت وسعه باغات به ویژه باغات گرمسیری در استان توجیه پذیر است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار