رئیس دادگستری ساوجبلاغ گفت: با شروع به کار قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و ملی، بدون اغماض با هرگونه تخلف و کم کاری در زمینه برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۳۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 04 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد نوروزی با اشاره به اراده جدی دستگاه قضایی البرز برای مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی گفت: در راستای اجرای طرح تحول قوه قضاییه و دستورات آیت الله رئیسی و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان البرز در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و تعرض به اراضی ملی، دادگستری شهرستان با تشکیل قرارگاه ویژه متشکل از ادارات مسئول فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر برخورد بدون اغماض با هرگونه تخلف و کم کاری در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی افزود: امیدواریم با همکاری مدیریت جهادکشاورزی و سایر دست اندرکاران و با فعالیت‌های کارشناسانه و اتخاذ تدابیر لازم ریشه این نوع از جرایم در شهرستان خشکانده شود.

نوروزی اضافه کرد: از تمامی کارکنان جهاد کشاورزی که یکی از ارگان‌های پرتلاش هستند انتظار داریم به  نحو احسن و با روحیه جهادی که از پیشه‌های این اداره است به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند و اجازه ندهند افراد سودجو  با استفاده از برخی کوتاهی‌ها به فکر کسب منافع مالی کلان با آسیب به منابع ملی باشند.

وی با اشاره به یکی از اولویت‌های جدید دادگستری شهرستان در برخورد سریع و قاطع با هرنوع تغییر کاربری اراضی زراعی، بیان کرد: دستگاه قضایی با نظارت مستمر و به موقع و با شناسایی مواردی که باعث تسهیل تغییر کاربری اراضی زراعی می شوند می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد بنابراین کنترل فعالیت بنگاه‌های املاک و جلوگیری از فعالیت بنگاه‌های املاک و معادن و مصالح فروشی‌های غیر مجاز از جمله اقدامات خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به زمینه‌های فعالیت قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی گفت: جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اجرای با قاطعیت احکام مفتوح و نظارت کامل توسط قضات، تشکیل جلسات هفتگی با ادارات ذی ربط جهت هماهنگی های لازمه برای تحقق طرح تحول و اهداف ابلاغی ازسوی قوه قضائیه، تشکیل شعبه ویژه در دادگاه برای رسیدگی سریع به موضوع تغییر کاربری و  رسیدگی سریع نسبت به پرونده‌های مسن و معوق در این زمینه از جمله مهمترین اولویت‌های این قرارگاه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار