معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : تاکنون مبارزه با آفت ملخ در سطح ۱۵۵ هکتار عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بخش طارم سفلی انجام شده است .
کد خبر: ۸۳۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 04 April 2020

مبارزه با کانون های ملخ درسطح 155 هکتار از ارضای کشاورزی استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین مجید اسماعیلی افزود: با توجه شرایط جوی مبارزه  با آفت مبلخ  از اوایل فروردین ماه سال جاری  توسط ۵ اکیپ آغاز و پیش بینی می شود در سطح ۱۵ هزار هکتار مبارزه با ملخ در استان انجام شود که مهمترین کانون آن  در بخش طارم سفلی  شهرستان قزوین است .

وی اظهار داشت:  همچنین امسال عملیات ردیابی ، دیده بانی و پایش ملخ در سطح ۶۰ هزار هکتار  از کانون های این آفت عمومی  انجام می شود .

اسماعیلی عملیات کنترل ملخ از اوایل فروردین‌ماه سال جاری در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خردادماه ادامه یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به این که ملخ های موجود در منطقه از نوع مراکشی ، شاخه بلند البرز و ایتالیایی است  گفت : عمده مبارزه با آفت ملخ مربوط به ملخ مراکشی است .

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

این مقام مسئول در پایان به کشاورزان توصیه کرد: به‌محض مشاهده ملخ در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار