محسن ارجمندی در گفتگو با تابناک:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در خصوص هوشمند سازی کنترل ترافیک در شهر گفت: ۲۰۰ دوربین "نظارتی" در کرمانشاه نصب می‌شود و ۱۵ تقاطع شهر در مسیر "هوشمندسازی” هستند.
کد خبر: ۸۳۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 05 April 2020

محسن ارجمندی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل موثر در شیوع این بیماری بحث تردد افراد و بویژه استفاده از حمل و نقل عمومی است و اگر ترددها محدود شود، عامل موثری در پیشگیری از این بیماری خواهد بود.

وی افزود: در بحث فاصله گذاری اجتماعی در شهرها ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها و تاکسی ها نقش مهمی دارند و محدودیت فعالیت آنها می‌تواند منجر به کاهش تماس و ارتباط نزدیک افراد و در نتیجه کاهش شیوع این بیماری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با قدردانی از همکاری ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه گفت: خوشبختانه نیروهای فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همکاری خوبی داشتند و بسیاری از آنها بصورت خودجوش فعالیتشان را تعطیل کردند.

وی افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر به طور کامل فعالیت خود را لغو کرده و هیچ اتوبوس شهری در کرمانشاه فعالیت ندارد.

ارجمندی از کاهش فعالیت ۷۰ درصدی ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه هم خبر داد وافزود: بسیاری از رانندگان تاکسی بصورت خودجوش فعالیتشان را لغو کرده و ترددی در شهر ندارند.

وی افزود: در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر با ظرفیت محدود۳۰درصدی فعال است و تاکنون دستورالعمل جدید در حوزه محدودیت فعالیت ناوگان حمل و نقل شهری صادر نشده و اگر دستور العمل جدیدی ابلاغ شود مطابق آن عمل می کنیم.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت کسور در خصوص ناوگان حمل و نقل شهری گفت: ابلاغیه جدید وزارت کشور در خصوص ناوگان حمل و نقل شهری سازمان های تاکسیرانی و اتوبوس رانی و سازمان ترمینال ها با یکدیگر ادغام و در قالب سازمان حمل‌ونقل مسافر قرار گرفته است و سازمان حمل بار نیز بصورت جداگانه بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین سازمان قطار شهری به سازمان حمل‌ونقل ریلی تغیر نام داده شده است که تمامی این سازمان ها به عنوان زیر مجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک محسوب می‌شوند.

ارجمندی در ادامه با توجه به اهمیت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌ها تمهیدات لازم در پایانه‌های مسافربری شکل گرفته است و بلافاصله بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا، با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ایستگاه سلامت جهت پایش و تست‌های اولیه تب سنجی در ترمینال شهید کاویانی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با این بیماری ضدعفونی وسائل حمل و نقل عمومی در پایان و قبل از هر سفر انجام میگیرد و زباله‌های طول سفر طی مراحل کاملا بهداشتی جمع‌آوری و بعد گندزدایی جهت تحویل به سازمان پسماند آماده می‌شود.

ارجمندی با اشاره به کنسل شدن سفر به استان‌های پرخطر افزود: کلیه سفرهای خروجی و ورودی از استان‌های پرخطر مانند گیلان، مازندران، قم و اصفهان کنسل شده است.

وی تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری بین شهری در کرمانشاه در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به مسافران است و در این راستا تابع تصمیمات مقامات در استان هستیم

وی افزود: فرآیند هوشمندسازی یعنی مدیریت مرکزی و هماهنگ تمام تقاطع های شهر که این امر نیازمند وجود شبکه ارتباطی فیبرنوری و نرم افزار خاص است که در حال حاضر نرم افزار انجام این کار تهیه شده، اما هنوز زیرساخت های فعالسازی آن تکمیل نیست و بحث ارتباط فیبرنوری و سرورها نیز کامل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه هوشمندسازی تقاطع ها را عامل موثری در جهت کنترل و مدیریت هرچه بیشتر و بهتر ترافیک شهری دانست و افزود: امسال در کنار بحث هوشمندسازی تقاطع ها، جهت کنترل هرچه بهتر ترافیک شهری بحث پایش تصویری شهر هم مدنظر است و در همین راستا ۲۰۰ دروبین نظارتی خریداری شده که امسال در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

ارجمندی تصریح کرد: هم اکنون  ۱۸ دوربین نظارتی در سطح شهر فعال است و با نصب این۲۰۰ دوربین قطعا نظارت موثری بر معابر شهری خواهیم داشت.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار