سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مهار آن تا ۲۲ فروردین ماه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 05 April 2020

طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین تا ۲۲ فروردین ادامه دارد

به گزارش تابناک قزوین، منوچهر حبیبی در هجدهمین جلسه ستاد استانی پپیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها تا اطلاع بعدی مسدود هستند و ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز باید با یک سوم نیروهای خود فعالیت کنند.

وی در خصوص شروع به کار واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا ملزم به اجرای مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است و طبق مصوبه این ستاد، چنانچه هر واحد تولیدی و صنعتی پروتکل‌های تعریف شده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان را اجرا کند می‌تواند مجوز لازم را برای شروع کار در سال جدید اخذ نماید.

حبیبی گفت: پایش و غربالگری صنوف فعال شامل واحدهای صنفی ضروری باید به صورت تک به تک و فرد به فرد توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط انجام گیرد و افراد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج کارمندان در ادارات مختلف، ماموریت ضدعفونی و غربالگری کارکنان را بر عهده دارد و باید با جدیت در این زمینه وارد عمل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: به واحدهای نانوایی استان بسیار تاکید شده است که حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و به جای دریافت وجه نقد استفاده از دستگاه کارتخوان را در اولویت قرار دهند.

حبیبی گفت: ستاد تنظیم بازار استان نیز باید ضمن تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بر قیمت‌ها نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد تا شهروندان هیچ گونه دغدغه و نگرانی در خصوص کالاهای اساسی و قیمت آنها نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار