علت قهر مربی استقلال چیست؟
در حالی که هنوز معلوم نبود علت قهر مربی استقلال چیست عده ای در فضای مجازی شایعه کردند که «مسدود شدن حساب بانکی» عامل قهر وی بوده و این مشکل ناشی از عدم تصویب لوایح FATF در ایران است. برخی مدافعان سرسخت FATF نیز از آب گل آلود ماهی مراد خویش گرفتند و تلاش کردند با سوء استفاده ازشرایط و احساسات جوانان، اینگونه وانمود کنند که عدم تصویب لوایح مذکور، موجب این مشکل شده است.
کد خبر: ۸۳۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 11 December 2019

به گزارش تابناک قم، قهر مربی ایتالیایی باشگاه استقلال طی روزهای گذشته حواشی زیادی را ایجاد کرده است؛ بطوری که طرفداران خشمگین استقلال به ساختمان باشگاه حمله ورشدند و به اموال درون ساختمان، ماشن‌های کارکنان و دوربین خبرنگاران آسیب رساندند و خواستار استعفای مدیر عامل و بازگشت استراماچونی شدند.

در حالی که هنوز معلوم نبود علت قهر چیست؟ عده ای در فضای مجازی شایعه کردند که «مسدود شدن حساب بانکی» عامل قهر استراماچونی بوده و این مشکل ناشی از عدم تصویب لوایح FATF و پالرمو در ایران است.

برخی مدافعان سرسخت FATF نیز از آب گل آلود ماهی مراد خویش گرفتند و تلاش کردند با سوء استفاده ازشرایط و احساسات جوانان، اینگونه وانمود کنند که عدم تصویب لوایح مذکور، موجب این مشکل شده است.

اما وافعیت چیست؟

ماجرا از این قراراست که در چارچوب قرارداد با استراماچونی، باشگاه استقلال متعهد به پرداخت دستمزد بوده و چون کانال های رسمی تحت تحریم آمریکا قرار دارد لذا باشگاه استقلال با دور زدن تحریم ها برای پرداخت دستمزد استراماچونی از طریق یک صرافی، رقم مذکور را طی چند مرحله به حساب مربی استقلال در یکی از بانک های کشور ایتالیا منتقل می کند. اما پس از این واریزها، مرکز مبارزه با پولشویی (FIU) کشور ایتالیا، حساب بانکی استراماچونی را با ظن پولشویی مسدود می کند.

دورزدن تحریم های آمریکا (که در بسیاری از موارد ما مجبور به چنین اقدامی هستیم)، موضوع جدیدی نیست و سالهاست این شرایط وجود دارد و در برخی موارد نیز با موفقیت همراه نیست (مثل مورد اخیر) ، حتی درسال هایی که آمریکا در توافق برجام حضور داشت و شکل تحریم های آمریکا علیه ایران با امروز متفاوت بود، مشکلات جدی در مراودات بسیار رسمی تر مثل: دریافت پاداش ملی پوشان فوتبال از سوی فیفا، پرداخت به کی‌روش، ویلموت، بازیکنان خارجی و ...وجود داشته و دارد و هیچ ربطی به FATF ندارد. بلکه ناشی از خصومت چند دهه آمریکا و اعمال تحریم های ظالمانه است.

برعکس اگر ما به FATF بپیوندیم، به هیچ وجه امکان دور زدن تحریم ها نخواهیم داشت و دست ما برای اینگونه پرداخت ها بسته می شود و با خود تحریمی وحشتناکی مواجه خواهیم شد و این اتفاق، همان چیزی است که آمریکا و اروپایی ها دنبال آن هستند.

حرکات مشکوک برخی بازیکنان

انجام برخی رفتار های نسنجیده مثل غوغا بر سر خود کشی یک دختر (سحر خدایاری)و حرکات مشکوک بازیکنان به جلوداری «وریا غفوری» در شانتاژ بازی تحت عنوان (دخترآبی) ، اخراج تیم خبری صدا و سیما از کنفرانس خبری توسط «وریا غفوری» (که موقتا سرپرست استقلال شده بود) و دامن زدن به تحریک احساسات جوانان در حمله به ساختمان باشگاه و... در شرایطی که کشور های منطقه همچنان در آتش اعتراضات می سوزند و ایران نیز به تازگی از بند اشرار و آشوب طلبان رهایی یافته ولی همچنان آبستن حوادث خطرناکی است، می تواند به جرقه ای برای فتنه ای جدید بدل شود.

هواداران، مدیران و بازیکنان دلسوزباشگاه استقلال و نیروهای امنیتی باید بیشترمراقب باشند که کبریت را از دست نا اهلان بگیرند تا خدای ناکرده انبار باروتی را به آتش نکشند.

دکتر امیرحمزه مهرابی

منبع: پایگاه 598

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار